Melding index huur niet gekregen

Caterke
Topic Starter

Melding index huur niet gekregen

#1 , 09 mar 2012 12:14

Ik heb deze week een telefoon gekregen van het immokantoor, van wie ik een garagebox huur, dat ik reeds 16 maanden te weinig huur betaal. Er zou een indexatie geweest zijn en zij zouden ons daar schriftelijk van verwittigd hebben. Toen ik vroeg aan de telefoon naar welk adres zij deze melding gestuurd hadden, bleek dit naar ons oud adres te zijn, waar wij reeds meer dan 8 jaar niet meer wonen. Hij vroeg me dan naar mijn email adres, om me een overzicht te sturen. In zijn mail stond er ineens bij dat hij het naar ons oud en naar ons huidig adres verstuurd had (dus hebben zij wel degelijk ons huidig adres en telefoonnummer). Wij hebben deze brief echter nooit ontvangen. Mijn vermoeden is dus vrij sterk, indien ze iets verstuurd hebben, dit enkel naar ons oud adres was.

Graag enig advies en alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Peter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 mar 2012 12:22

Gewoon betalen, garagebox valt onder gemeen huurrecht en niet woninghuurwet waar een maximale terugwerkende kracht van 3 maand geldig is. dergelijke discussies eindigen vaak in woord tegen woord waarbij er als enig resultaat overblijft dat iedereen extra kosten heeft en u naar een nieuwe garage op zoek kan...

Caterke
Topic Starter

#3 , 09 mar 2012 15:37

OK, alvast bedankt voor je snelle antwoord. Dit bespaart ons waarschijnlijk een hoop stress. We zullen dan maar vereffenen, maar gaan toch een opzegbrief richting verhuurder sturen.

Nogmaals bedankt.

Groeten,
Peter

Reclame

Terug naar “Huren”