Slotenmaker

theil
Topic Starter

Slotenmaker

#1 , 09 mar 2012 11:37

Ik heb hier net een rekening gekregen van mijn immo-kantoor van een aantal maanden terug voor het vervangen van een kotslot.

nu:

Ik was mijn sleutel verloren. Ik had hiervan geen tweede omdat er gezegd werd dat er een reserve lag in het immo-kantoor. Nu, zij hadden die extra sleutel blijkbaar toch niet liggen en hebben dan maar allegauw besloten om een nieuw slot te laten steken. Zij gingen instaan voor de kosten zeiden ze. Nu hoor ik net dat ik een factuur van 380 euro heb ontvangen voor dat ene slot. Is er iets wat ik hiertegen kan doen of zit ik in een hopeloze situatie?

Met vriendelijke groeten

Tijl Declerck

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Boregard

#2 , 09 mar 2012 12:07

Simpel: potje breken, potje betalen.

Probeer in het vervolg zelf een reserve sleutel te (laten) maken.
Veel goedkoper dan nu.
Suc6
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2012 12:13

Maar u zou wel een tweede sleutel krijgen of beschikbaar hebben in de Immo.
Is het een veiligheidssleutel? dan heb je een punt want dan kon je geen sleutel laten bijmaken.
Is het gewone cilindersleutel of een bonte baard ... zie hierboven.

Reclame

theil
Topic Starter

#4 , 09 mar 2012 12:23

Maar u zou wel een tweede sleutel krijgen of beschikbaar hebben in de Immo.
Is het een veiligheidssleutel? dan heb je een punt want dan kon je geen sleutel laten bijmaken.
Is het gewone cilindersleutel of een bonte baard ... zie hierboven.
Normaal gezien liggen er steeds sleutels van alle kamers op het immo-kantoor voor moesten we de onze kwijt zijn.
Ja lap, een bontebaard. Maar 380 euro voor een bontebaardslot te laten installeren? Ik vond 130 euro indertijd al veel maar dit...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mar 2012 14:23

Zijn natuurlijk de uren van de slotenmaker en dan mogelijk nog avond/week end , verplaatsing.
Bonte baard dan had je met een kromme nagel de deur wel kunnen openen.
Als het normaal is dat bij immo sleutel ligt dan hebben zij een fout gemaakt en zijn de kosten voor hen.
Uw kosten zijn alleen de kosten voor de verloren sleutel.

Boregard

#6 , 09 mar 2012 16:00

Staat er niets in je kontract over het aantal sleutels die er zijn of eventueel of er een sleutel ligt bij het immokantoor?
Het is weinig waarschijnlijk, maar een NEEN heb je toch al
Hoeveel sleutels heb je NU?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Terug naar “Huren”