Beste,
Enige tijd geleden heb ik hier een bericht geplaatst ivm het uitdrijven van een huurder.
Dit is ondertussen allemaal achter de rug, maar ik heb nog een paar vraagjes die me dwarszitten.
De huurders hebben het pand verlaten na uitzetting door deurwaarder. Wij hebben een schapping van ambtswege aangevraagd aan de gemeente, dit om de nieuwe bewoners te vrijwaren van problemen.
Verder heb ik aan de deurwaarder gevraagd wat ik moest doen om mij burgerlijke partij te stellen om de verliezen (huur, deurwaarder) terug te kunnen bekomen. Hij antwoordde hierop dat ik voorlopig niets kan recupereren aangezien betrokkenen vol schulden zitten. Hier kan ik inkomen. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik mij toch wens te laten opnemen op de lijst van schuldeisers. Het enige dat ik hoef te doen is gewoon voor de termijn van 10 jr is afgelopen het vonnis opnieuw laten betekenen bij een deurwaarder.
Is dit correct? Ik dacht dat ik hier al ergens gelezen had in een bericht dat de vrederechter hier opnieuw dient tussen te komen.
Kan iemand mij hierover een werkwijze meedelen?
Alvast bedankt.