Na het beeindigen van een huur van een parkinggrond en het vrijgeven van de huurwaarborg, is er een personenwagen blijven staan.
De huurder was een autohandelaar die dit terrein gebruikte om auto's te koop aan te bieden. En deze wagen is er een van.
Wordt deze wagen onze eigendom (in vergelijking met achtergelaten goederen)? Er zij echter geen papieren of sleutels bij de auto.
Kan ik deze wagen laten verwijderen, eventueel op zijn kosten?.
Laatst gewijzigd door Geert01 op 29 feb 2012 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De huurder heb ik een aagetekend schrijven gestuurd om de wagen binnen de 7 dagen weg te halen.
Hierop is niet gereageerd. De wagen staat er nog.
De huurwaarborg is terug gestort. In principe is er geen verbintenis meer tussen ons en de huurder.
Wat met de wagen( zonder papieren of sleutel)? Kan ik deze laten wegtakelen (al dan niet op kosten van de huurder) voor verkoop, afbraak,...?
Weet iemand hoe het wettelijk zit?
Kan ik deze verkopen, zonder mogelijke problemen?
Bedankt voor de info.
in stukjes als onderdelen....?
Die auto is daar achtergelaten. De eigenaar beheert zijn eigendom niet als een goed huisvader. Volgens mij mag dat ding gewoon verdwijnen, want Geert moet daar niet op letten, of bewaken.
Dat het ding verdwijnt is zijn probleem niet meer.
Heb ooit ook eens een wagen van een ex-huurder in mijn garage gevonden. Hij had geen officiele nummerplaat meer. omdat huurder niet reageerde op mijn verzoek de wagen te komen ophalen, hem op een nacht, met enkele vrienden op straat geduuwd. Politie is hem enkele dagen laten komen afslepen
precies,
je kan de poort van je terrein wagenwijd openzetten wanneer je zelf maar wil. Dus ook wie maar wil kan van die auto stukjes komen afbietsen.
Als de "beroofde" eigenaar dan eindelijk zijn kostbaar goed komt opeisen,
tja, hij heeft je niet gevraagd om zijn bezit te bewaken héé....
Is het niet zo, dat achtergelaten voorwerpen eigendom worden? Ik heb een aangetekend schrijven gestuurd, waarin ik hem 7 dager de tijd gaf. Zonder reaktie.
Kan ik dit afdwingen door de wagen te blokkeren tot betaling van deze kosten?
Zonder gerechtsdeurwaarder, want ik vermoed dat deze kosten kunnen oplopen.