schimmel in huurwoning

rdeno1@hotmail.com
Topic Starter

schimmel in huurwoning

#1 , 25 feb 2012 15:57

Ik heb een huurcontract van 3-6-9. Ik ben de eerste huurder in een oude gerenoveerde woning en woon er sinds een jaar. Ik heb last van schimmelvorming op de muren, zelfs water de vloer van sommige kamers. Nu beweert de huisbaas dat ik voor de kosten zou moeten opdraaien indien hij kan bewijzen dat ik niet genoeg verwarm. Ik gebruik de gewone centrale verwarming (aardgas) en stook regelmatig bij met een petroleumkacheltje (tijdens de koude winterperiode).

Ik neem toch aan dat indien ik warm genoeg heb ik voldoende verwarm in huis? Kan men mij inderdaad zware kosten gaan aanrekenen terwijl naar mijn idee men gewoon de woning te snel heeft willen verhuurbaar te maken en daardoor te weinig heeft gedacht aan een degelijke maatregel tegen binnensijpelend vocht op optrekkend grondwater?

Ik zou namelijk eerder er van uit gaan dat niet hij, maar ik reden heb tot een klacht aangezien ik er last van heb. De huisbaas heeft de muren laten injecteren maar indien dat niet voldoende blijkt kan dat toch niet te wijten zijn aan mij? Of moet ik als huurder elke dag verwarmen tot tropische temperaturen om ervoor te zorgen dat het vocht verdampt voor het de kans krijgt binnen te raken???

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nickvm

#2 , 11 mar 2012 00:05

hey heb ongeveer het zelfde voor heb een probleem met de huisbaas ik huur nu 7a 8 maanden een huur huis en ze hebben me aan geraden iemand van wonen vlaanderen te laten komen voor inspectie, dat heb ik dus ondernomen nu het huis word enkel maar onbewoonbaar verklaar door dat de verhuurder de mazout ketel niet wilt aansluiten voor ik een factuur kan laten zien van 500l. maar heb ook andere probleemen en deze vind ik persoonlijk erger voor mijn gezondheid maar daar reageren ze niet op ik heb schimmels op de muren door opstijgend grondvocht , lekken aan meerdere sanitaire toestellen zowals wasbak , douche, wc, enz... (heb nog geen 2 maand een nieuw bed in de slaapkamer deze is dus voor wegtesmijten heeft nu schimmel op de onderzijde van het hout )
maar wat kan ik daar nu aan doen de huisbaas weet er van maar vertikt het om er iets aan te doen zonder dat ik schriftelijk aan vraag (hij woont 2 huizen van dit huur huis )

Nath91

#3 , 13 mar 2012 23:20

Wij hebben dit probleem ook en nu verkoopt de huisbaas het huis.. Weten ook niet wat te doen!

Reclame

JohnD

#4 , 14 mar 2012 05:39

Nu beweert de huisbaas dat ik voor de kosten zou moeten opdraaien indien hij kan bewijzen dat ik niet genoeg verwarm. Ik gebruik de gewone centrale verwarming (aardgas) en stook regelmatig bij met een petroleumkacheltje (tijdens de koude winterperiode).
U hoeft niet tot tropische temperaturen te verwarmen. Tot 18 C is meer dan voldoende. Ik raad u aan dringend contact te zoeken met Wonen Vlaanderen voor een controle van uw woning.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

octopus

#5 , 14 mar 2012 07:57

af en toe verluchten kan ook helpen.
Het is niet altijd de verhuurder die de boeman is.
Indien de muren geinjecteerd waren, dan denk ik dat de verhuurder toch een ernstige inspanning deed, en is er een reële kans dat de oorzaak ook (deels) bij u kan liggen. Zoals Alice nahon ooit schreef: "'t is goed in eigen hart te kijken......."

Terug naar “Huren”