kapote slot in tuindeur

andru
Topic Starter

kapote slot in tuindeur

#1 , 17 feb 2012 11:08

Hi,

In ons tuindeur het slot is kapot. Ik dacht dat vervanging van de sloten is verantwoordelijkheid van de verhuurder. Maar, de verhuurder zegt dat het over de erfafscheiding gaat, en dan het is voor de rekening van de huurder.

In deze document staat het beschreven:
http://huurders.vbtgroep.nl/getattachme ... 0.pdf.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Huurder:
- Erfafscheidingen - Alle onderhoud en herstel m.u.v. het onderhoud aan de door vb&t aangebrachte privacyschermen
Verhuurder:
- Deuren (buiten) - Onderhoud, reparatie en vervanging deuren.
- Hang en sluitwerk - Onderhoud, reparatie en vervangen van sloten buitenkozijnen

Het is een beetje tegenstrijdige clasules.
Volgens mij, omdat BUITEN DEURen en SLOTEN zijn apart genoemd in die document, betekent dat die clausule boven gaat over de algemene "erfafschijding".
Ik weet niet of de tuindeur was door de verhuurder aangebracht, ik ben niet de eerste huurder.

Heb ik een kans om toch de verhuurder aan te spreken voor de vervanging van het slot?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 17 feb 2012 11:54

de link die je aanhaalt is er eentje uit Nederland. Als je in Nederland woont, kan de wetgeving wat dat betreft nogal verschillen van de Belgische.
Ik denk overigens dat in onze (Belgische) wetgeving een tuindeur een deur is die er voor zorgt dat vreemden je huis niet binnen kunnen wandelen.
Als je zelf de tuindeur beschadigd hebt, moet je ze herstellen. Maar als dat door normale gebruiks-slijtage is, is het de verhuurder die verantwoordelijk is.
Dat is ook zo voor ramen en buitendeuren.

Reclame

Terug naar “Huren”