Huur geschil

carlito2525
Topic Starter

Huur geschil

#1 , 13 feb 2012 15:05

Goedendag,

Ik heb een probleem en daar een aantal vragen bij.
Wegens de ondergang van mijn bedrijf heb ik geen huur meer kunnen betalen.Ik liep 4 maanden achter en kreeg toen een PV voor een rechtszitting.Hiermee wil de verhuurder het contract ontbinden en een schade vergoeding.Zijn goed recht natuurlijk maar ik heb, om verdere kosten te vermijden, hem een voorstel gedaan.Ik zou er vroegtijdig uit gaan en de waarborg vrijgeven.De overige 2 maanden zouden wij als volwassen mensen oplossen.Hier is hij niet mee akkoord gegaan.Hij kon de rechtszaak niet meer tegenhouden.Hier heb ik mijn twijfels bij maar dit terzijde.De rechtszitting is aankomende en nu ineens belt hij mij op mijn nieuwe adres en doet mij het voorstel om gewoon naar het oude adres te gaan en er weer te gaan wonen.Geld speelt gene rol.Wij hebben immers altijd een goed contact gehad.Natuurlijk is dit heel vriendelijk maar buiten de schuld is het pand ook te duur.
Nu mijn eerste vraag;
Ik moet mijn belangen verdedigen natuurlijk.Kan ik dit mee nemen naar de rechtbank en gebruiken om te zorgen dat ik niet aan die schadevergoeding onderhevig wordt?Ik bedoel, het telefoon gesprek is in strijd met wat hij eist en ik denk ook niet dat zijn advocaat hier van op de hoogte is.Het strookt met alles.Ik denk ook dat hij zijn belangen veilig wil stellen.Immers een pandbeslag zou kunnen als ik weer terug keer.Ook valt er aan inkomsten op dit moment niets te halen.

2e vraag is; Heeft hij het recht om als oud politie ambtenaar mensen te benaderen om gegevens over mij en mijn vriendin te verkrijgen?Hij gaf te kennen tijdens het telefoon gesprek info via mijn lokale politie te hebben opgevraagd.Dit bij een goede kennis van mij die Politie ambtenaar is.Dit onder naam van zijnde een collega..maar hij is met pensioen.
Ook gaf hij de naam van de kinderen van mijn vriendin.Hij had die ook opgespoord en benadert.Volgens mij moet dit niet kunnen inzake de wet privacy.Ik weet dat ik het comite P kan inschakelen maar mijn vraag is of dit ook kan worden gebruikt tijdens de rechtszaak.

Let wel, het gaat hier niet om onder de vordering uit te komen maar ik heb getracht de kosten te beperken door eerder weg te gaan.Nu zit ik gedwongen met een extra maand huur.Ook hij kan niet verder.
Ik denk dat ik wel meewerkend ben geweest en ben benieuwd of de rechtbank dit zal meenemen in een eind oordeel.

Bij voorbaat dank voor al het advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2012 18:39

En wat zou hij opgevraagd hebben bij de politie?

carlito2525
Topic Starter

#3 , 13 feb 2012 21:29

Hij heeft mijn telefoon nummer gevraagd en over mijn situatie in hoe ik leef en met wie.Nu heb ik het buro gebeld en met een collega gesproken van de agent waar het aan gevraagd is.Deze laatste was met verlof maar ik ken hem persoonlijk.De agent waar ik mee sprak vertelde mij dat dit inderdaad niet kon en dat het waarschijnlijk niet kwade opzet is gebeurd door mijn kennis.Echter als ik een klacht neerleg, waar ik inderdaad het recht toe heb, dan zal mijn kennis er de dupe van worden.De persoon die de inlichtingen opvroeg zal er niet mee gekwetst worden.
Maar navraag doen over mijn prive en familie van mijn vriendin moet toch niet kunnen?

Reclame

Franciscus

#4 , 13 feb 2012 22:37

Telefoonnummer? politie heeft ook maar een telefoonboek dus hoe kan hij een telefoonnr bij de politie opvragen?
Is daar iets over gezegd.

carlito2525
Topic Starter

#5 , 13 feb 2012 23:16

Hij weet dat ik enkele agenten ken.Hij heeft 1 van deze agenten benadert en die heeft hem verteld wat mijn nummer was.Ook mijn adres gegevens.Dit zal te goeder trouw zijn geweest.Ik heb die agent ook nog niet gesproken hierover.Nu moet je weten dat het geschil dat ik met hem heb door advocaten wordt uitgevochten vandaar dat hij mijn adres gegevens en nummer niet had.Echter het is ook geen geheim maar ik vind dat hij zijn macht hierin niet mag gebruiken en mij daar dan ook nog eens mee intimideert.Verder heeft hij uitgezocht wie de kinderen van mijn vriendin zijn.Deze dragen een andere achternaam en wonen in Nederland.Hij heeft ook contact opgenomen met de zoon en die maakte zich zorgen om zijn moeder..Mijn vriendin is een volwassen vrouw en hij heeft niet het recht om anderen in dit conflict te betrekken.Ik vroeg hem waarom hij dat deed en hij antwoorde..Ja je weet wat mijn werk was.Ik vind alles uit.Het lijkt wel of dit om een strafrechtelijke zaak gaat zo onderhand.Inmiddels heb ik ook contact met de politie gehad want wat hij kan kan ik ook al heb ik geen namen genoemd maar alleen de situatie voor gelegd.Deze vertelde mij ook dat hij te ver is gegaan en dat ik klacht moet deponeren bij het comite P.Echter dit zal alleen de agent, mijn kennis, voelen die de info heeft gegeven.

Franciscus

#6 , 13 feb 2012 23:26

Nu als hij uw telefoonnr kan bekomen via 1207 of zoekmachine is er geen vuiltje aan de lucht
maar
Als hij de gegeven echter heeft bekomen via een inloggen van iemand binnen de politie in de politionele files dan is daar een meer den serieuze inbreuk gebeurd. Zeker gezien hier blijkbaar ook persoonsgegevens van derden is opgevraagd.
De politieambtenaren die dat gedaan hebben kunnen via het inlogsysteem getraceerd worden. Intern toezicht en comité P.
Die ene agent die hij benaderd heeft is dat uw kennis?
In elk geval gezien hij ex politie is dan nog moet hij zich houden aan deze regels.
Deontologisch is dit een 'zware' fout.

carlito2525
Topic Starter

#7 , 13 feb 2012 23:53

Tja of hij in het systeem heeft laten zoeken weet ik niet.Ik ben niet bekend in het systeem van de politie.Geen achtergrond..het pand wat ik nu bewoon is een tijdelijke vakantiewoning.Sta er dus niet ingeschreven.Het nummer staat niet bij 1207 of enig andere internet site.ik heb het wel verteld tegen de agent die ik ken en ja,die is benaderd door hem.Hoe de gepensioneerde hem kent?Wel nu,ik heb nooit geen gehein gemaakt van het feit dat ik agenten kende toen het nog goed ging.Hij wist ook waar ik gewoond heb voordat ik in zijn huis kwam..tja,stad en omgeving..wijkagent bellen en ja die kent mij persoonlijk ook goed.Ik denk dus dat het met een list is gedaan of hij heeft mij zwart gemaakt om zo info te verkrijgen.Mijn vriendin heeft in Belgie ingeschreven gestaan als ingezetene dus hij zal haar informatie uit registers hebben geplukt.Dan zullen de kinderen van haar met naam en toenaam ook boven komen.Ook niet iets wat geheim moet blijven maar hij had alles kunnen vragen.Hij had mijn GSM nummer en ook haar nummer.Nu komt het ook anders over naar anderen.Daarbij betrekt hij mensen in het verhaal door hun te benaderen die dicht bij ons staan maar niets met deze zaak te maken hebben.Het stelt ons in een ander daglicht bij hun..

Terug naar “Huren”