Per definitie nooit ingaan op zulke voorstellen... . Gezien er géén afspraken zijn gemaakt, kan er ook géén contract volgen en zoals ik lees, heeft U onmiddellijk (?) gereageerd met een aangetekend verzet?De firma zet advertenties in de gouden gids. Het enige dat ik gedaan heb is enkele vragen beantwoord via de telefoon maar was me helemaal niet bewust van een contract.
Ik heb ook geen schriftelijke bevestiging gekregen dat ik een contract afgesloten heb. Enkel een factuur met de vewijzing naar een contract.
Nu heb ik een brief gekregen dat het "contract" niet opzegbaar is omdat ik zelfstandige ben (in bijberoep).
Tja, maar als we de inhoud van het telefoongesprek niet weten, kunnen we dat laatste ook niet inschatten natuurlijk. Zoals je zegt: misschien heeft de topic starter weldegelijk een mondelinge overeenkomst afgesloten (die dan ook nog eens opgenomen is, blijkbaar), maar herinnert hij het zich niet... Maar het "zich niet herinneren" zal geen goed argument zijn om aan de overeenkomst te ontkomen.er is allesinds geen contract maar er kan wel een overeenkomst zijn.
Ik zie een contract toch meer als de neerslag van een overeenkomst op papier. Laten we dan voor de duidelijkheid vanaf nu de termen "papieren contract" en "mondelinge overeenkomst" gebruiken? Tomato, tomato? Blijft dat een "mondelinge overeenkomst" ook een overeenkomst is, waar de partijen zich horen aan te houden. Het gepsrek is opgenomen, dus dit is bewijs genoeg dat er een overeenkomst is.Een overeenkomst en een contract zijn verschillende woorden voor identiek hetzelfde.
En aangezien de topic starter dit net "vergeten" is, kunnen we hier weinig zinnigs over zeggen...Dus wat in dat geval telefonisch werd gezegd is wat geldt.