Lasten en Vaste kosten

sven.peeraerts
Topic Starter

Lasten en Vaste kosten

#1 , 26 jan 2012 21:44

Mijn verhuurder rekent me geen vaste kosten aan voor het gebruik van de gemeenschappelijke delen.
Na het ondertekenen van de huurovereenkomst bij het opnemen van de tellerstanden kwam ik er echter achter dat dit komt omdat de verlichting van de gemene delen aangesloten is op mijn teller.
In het contract staat enkel vermeld dat er geen vaste kosten zijn...
Ik sta als bewoner van de gelijkvloers ook in voor het onderhoud van het pad naar het gebouw en het onderhoud van de tuin vooraan het gebouw,
Vegen van het voetpad, sneeuwvrij houden.
In de zomer maaien, snoeien, planten besproeien, water geven.
Nu ben ik er na een jaar achter gekomen dat aan de overige huurders echter wel vaste kosten worden aangerekend.

Kan ik de kosten zoals voor strooizout, water en elektriciteit aan de eigenaar door rekenen?
Of kan ik eisen dat de som die de overige huurders aan vaste kosten moeten betalen naar mij komen?

De eigenaar heeft onlangs wel de huur geïndexeerd waardoor er maandelijks een kleine 25,00€ huur bijkomt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 27 jan 2012 02:30

Mijn verhuurder rekent me geen vaste kosten aan voor het gebruik van de gemeenschappelijke delen.
Na het ondertekenen van de huurovereenkomst bij het opnemen van de tellerstanden kwam ik er echter achter dat dit komt omdat de verlichting van de gemene delen aangesloten is op mijn teller.
Dat is puur bedrog en fraude, en zeker al omdat hij u dit niet gemeld heeft en aande andere bewoners kosten aanrekent die u wel betaalt tussen haakjes. U kan in de gegeven omstandigheden de verhuurder verplichten een afzonderlijke meter te plaatsen, desnoods via het vredegerecht In het contract staat enkel vermeld dat er geen vaste kosten zijn...
Ik sta als bewoner van de gelijkvloers ook in voor het onderhoud van het pad naar het gebouw en het onderhoud van de tuin vooraan het gebouw,
Vegen van het voetpad, sneeuwvrij houden. In de zomer maaien, snoeien, planten besproeien, water geven.
Is dat contractueel vermeld ? Zelfs als het vermeld is vind ik die lijst overdreven. Zoniet staakt u van de ene dag op de andere met die onderhoudswerkzaamheden zeker in het licht en in afwachting dat die vaste kosten naar uw rekeningnummer getransfereerd worden. De verhuurder kan wel naar de vrederechter stappen en eisen dat ieder met een beurtrol die onderhoudswerkzaamheden doet.

Kan het noch gekker dat u al het onderhoud doet zoals bvb een concierge doet maar dat u geen compensatie daarvoor krijgt ? Heeft die man vroeger in het prostitutiewereldje gezeten ? Want daar is dat natuurlijk schering en inslag om een ander te laten werken en er zelf geld voor op te strijken.

De indexatie heeft met dit verhaal niets te maken. En bovendien raad ik u aan dat indexatiebedrag na te trekken. €25/m lijkt mij op het eerste zicht een "afgerond" bedrag, en dat is toch ook weer niet de bedoeling.

Voorwaar een geslepen verhuurder.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2012 12:27

Om aan een huuropslag te komen van 25 € per maand moet u huur al om en nabij de 750 à 800 € per maand liggen. Klopt dit?
Hoeveel huur betalen de andere huurders in nhet gebouw voor een gelijkaardig appartement? Mogelijks betaal jij een lagere huur als konpensatie voor deze verplichtingen.
Zet gewoon anders de zekering af die de gemene delen van stroom voorziet.

Reclame

Terug naar “Huren”