probleem afrekening elektr/gas en water
Geplaatst: 15 jan 2012 15:34
Geachte,
Op 14/11/11 heb ik mijn huurappartement verlaten. Vervolgens hebben wij op 4/12 het appartement opgekuist en op 10/12 samen met verhuurders plaatsbeschrijving opgemaakt en meterstanden opgenomen. De verhuurders maakten geen probleem en tekenden onze vrijgave huurwaarborg.
Midden januari zouden de nieuwe huurders intrekken en zou de verhuurder de meterstanden opsturen naar mijn energieleverancier.
Nu krijg ik vrijdag een bizarre telefoon waarin de verhuurder beweert dat de waterleidingen (bad en keuken) verstopt zouden zijn en beschuldigt hij mij van het appartement vuil achtergelaten te hebben. Daarnaast hebben wij echter nog altijd geen eindafrekening gekregen van onze energie/gas en waterleveranciers.
Hoe kan ik hier het beste handelen?
Per mail heb ik de verhuurder al uitgelegd dat wij de dagen (13/11 en 14/11) voor ons vertrek nog afgewassen hebben, een bad genomen, wasmachine gebruikt, allemaal zonder probleem met de afvoer. Tevens heb ik hem per mail al aangemaand om mij een bewijs te bezorgen dat hij de meterstanden doorgaf aan mijn energie/gas/ en watermaatschappijen.
Herneem ik maandag mijn mailbericht onmiddellijk in een aangetekend schrijven en schrijf ik woensdag naar nutsmaatschappijen en netbeheerders?
Kan de verhuurder mij nog iets doen voor die afvoer? (bijkomend er werd geen uitgaande plaatsbeschrijving opgemaakt, alleen vrijgave huurwaarborg werd getekend...) Geen idee waar dit aan lag? Combinatie van twee maand niet gebruikt en X aantal jaar zeep, scheerschulm, lang haar.... ?
Dank bij voorbaat
Op 14/11/11 heb ik mijn huurappartement verlaten. Vervolgens hebben wij op 4/12 het appartement opgekuist en op 10/12 samen met verhuurders plaatsbeschrijving opgemaakt en meterstanden opgenomen. De verhuurders maakten geen probleem en tekenden onze vrijgave huurwaarborg.
Midden januari zouden de nieuwe huurders intrekken en zou de verhuurder de meterstanden opsturen naar mijn energieleverancier.
Nu krijg ik vrijdag een bizarre telefoon waarin de verhuurder beweert dat de waterleidingen (bad en keuken) verstopt zouden zijn en beschuldigt hij mij van het appartement vuil achtergelaten te hebben. Daarnaast hebben wij echter nog altijd geen eindafrekening gekregen van onze energie/gas en waterleveranciers.
Hoe kan ik hier het beste handelen?
Per mail heb ik de verhuurder al uitgelegd dat wij de dagen (13/11 en 14/11) voor ons vertrek nog afgewassen hebben, een bad genomen, wasmachine gebruikt, allemaal zonder probleem met de afvoer. Tevens heb ik hem per mail al aangemaand om mij een bewijs te bezorgen dat hij de meterstanden doorgaf aan mijn energie/gas/ en watermaatschappijen.
Herneem ik maandag mijn mailbericht onmiddellijk in een aangetekend schrijven en schrijf ik woensdag naar nutsmaatschappijen en netbeheerders?
Kan de verhuurder mij nog iets doen voor die afvoer? (bijkomend er werd geen uitgaande plaatsbeschrijving opgemaakt, alleen vrijgave huurwaarborg werd getekend...) Geen idee waar dit aan lag? Combinatie van twee maand niet gebruikt en X aantal jaar zeep, scheerschulm, lang haar.... ?
Dank bij voorbaat