contract verbreken zonder boete

vaniity001
Topic Starter

contract verbreken zonder boete

#1 , 10 jan 2012 18:08

ik en mijn vriend wonen nu een half jaar samen in een appartement wat wij huren, we hebben een contract getekent van 3 jaar.
Aangezien wij hier niet graag wonen omwille van de huisbaas willen wij ergens wonen.
Er zijn zo een aantal redene waarom wij hier weg willen.
De huisbaas heeft onder ons appartement een winkel, we wisten op voorhand dat hij hier vaak zou zitten maar we wisten niet dat we er echt last van zouden hebben, hij houd ons constant in de gaten, we hebben nie veel privacy en er mankere een aantal dingen aan ons appartement wie gemeld zijn en nog alijtd niet gemaakt is.

Van privacy geef ik een voorbeeld: ik heb geen gordijnen omdat we toch op de boveste verdieping wonen en ik vind gordijnen niet mooi, om de zo veel tijd komt er iemand de ramen zemen als die man kom vind ik dat we recht hebben dat we dat moeten weten, omdat die man ook echt bij ons binnen kan kijken( stel je loopt hier naakt rond)

En er zijn nog zo veel redenen.

Wat mijn vraag is hoe kunnen wij het contract verbeken zonder de boeten te hoeven betalen, aangezien we veel redene hebben dat we hier echt weg willen , kan of moet ik die redenen aangeven voor die boete niet te krijgen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 10 jan 2012 18:19

Van privacy geef ik een voorbeeld: ik heb geen gordijnen omdat we toch op de boveste verdieping wonen en ik vind gordijnen niet mooi, om de zo veel tijd komt er iemand de ramen zemen als die man kom vind ik dat we recht hebben dat we dat moeten weten, omdat die man ook echt bij ons binnen kan kijken( stel je loopt hier naakt rond)
Een gratis ruitenwasser op kosten van de huisbaas? :mrgreen:

Welk contract heb je juist? Beperkte duur van 3 jaar of een 3-6-9?
In je bericht haal je geen enkele reden aan waarom een contract van beperkte duur zou verbroken kunnen worden of waarom een vrederechter een schadevergoeding zou kwijtschelden. Dus ja, meer argumenten graag.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2012 18:25

Als de verhuurder zijn verplichtingen niet nakomt kan u de ontbinding van de huurovereenkomst ten zijne laste vorderen. Dat moet bij de vrederechter gebeuren.
Uw verhaal is heel vaag, ik heb niet de indruk dat u de verhuurder ooit in gebreke gesteld hebt omdat hij zijn verplichtingen niet nakomt. Op grond van wat u vertelt kan ik u niet adviseren de ontbinding bij de vrederechter te vragen.

Probeer met de verhuurder tot een akkoord te komen: u zoekt een nieuwe huurder. Hij vraagt geen huur meer vanaf het ogenblik dat er een nieuwe huurder is.

Reclame

Terug naar “Huren”