#10 , 13 apr 2012 07:18
Update
Woningzorg Vlaanderen is langs geweest voor een controle.
De stad had een kwaliteitsonderzoek gevraagd voor alle appartenten.
Eerste probleem: er werd maar 1 huurder op de hoogte gebracht met brief. (ook iemand die via de stad een controle had aangevraagd)
Ikzelf die als eerste de controleur van de stad op bezoek kreeg voor een controle, alvorens dit dossier naar woningzorg vlaanderen werd gestuurd, kreeg geen brief.
Ondertussen ben ik wel verhuisd maar officieel staat mijn domicilie nog steeds op het bewuste adres.
Alle andere huurders waren niet op de hoogte en dus niet thuis.
Ik ben op bezoek geweest bij mijn buurvrouw omdat zij me had verwittigd dat de controle zou plaats vinden.
Het onderzoek was een lachertje.
De mensen van de dienst woonzorg van de stad hebben een veel beter onderzoek gedaan dan de man van woningzorg vlaanderen.
Enkele overnames uit mijn vorige posts om jullie het gemakkelijker te maken.
1.vochtigheidsgraad muur living: 5, zou max 2 mogen zijn: werd niet gecontroleerd door de man aangezien hij geen toestel bij had.
2. keuken: ondankts stopcontacten met pin blijken deze niet geaard, is overigens geen enkel stopcontact in woning geaard: man had geen toestel bij, in gesprek met eigenaar zei hij dat ze eens moest nakijken hoe het zat met de aarding
3. aansluiting gasstoof (enige in woning) is niet wettelijk, zit los: kon er nog mee door volgens hem maar moest wel vastgemaakt worden
4. aansluiting van gas naar fornuis kabel is niet wettelijk: niet nagekeken door man
5. badkamer: pijp die gassen naar koker voert is te kort en komt los. De koker loopt door tot op het dak (2 verdiepingen) maar de koker stopt een halve meter vanaf mijn uitlaat. Ik woon op benedenverdieping. Daardoor worden de CO gassen terug binnen geblazen.: pijp moet beter bevestigd worden, het gat in de uitlaatkoker die in de schacht uitkomt, is open maar de man heeft hier zelfs niet naar gekeken
6. boiler hangt vlakbij douche op nog geen 1 cm van douchewan: heeft hij gezien maar geen opmerking over gelkeverd
7. stopcontact badkamer hangt op 10 cm van lavabo en is niet geaard: zelfde opmerking als vorig, eigenaar moet eens nakijken hoe het zit met aarding
8. vochtigheidsgraad slaapkamer muren: 8, 12 en 15: er zijn op dit moment werken aan de gang om deze muren droog te zetten
9. instortingsgevaar van bakstenen boven raam slaapkamer : heeft de man niet gezien want hij is niet in de tuin geweest en enkel van daaruit kan je dit zien.
10. electriciteits kast: geen differentieel schakelaars, zijn nog zekeringen die volledig vervangen moeten worden: geen opmerking
11. slaapkamer: 2 losliggende en blote electriciteiskabels waar 220 volt op staat: electrocutiegevaar! geen opmerking want aangezien ze er nu volop aan het werken zijn was dit niet duidelijk. Hij is er amper binnen geweest
12. toevoer van electriciteit voor alle appartementen (6) is niet geaard! zoals vorige, eigenaar moest eens checken hoe het zat met geaardheid
13. dubbele chifon naar riolering van straat waardoor éénmaal per 4 jaar het water in mijn living via de grond omhoog komt: heeft hij niet gezien natuurlijk, zit onder de grond
Ik mocht geen opmerkingen maken want ik woonde er niet meer. Had niets te zeggen.
In de hal hoorde ik hem zeggen tegen huisbaas dat er geen enkel appartement onbewoonbaar zou verklaard worden tenzij de burgemeester dit toch zou doen.
Vermoedelijk ga ik geen verslag krijgen aangezien ik volgens hem geen partij meer was.
Wat nu, welke stappen kan ik nog ondernemen?