Brief opzeg correct zo?

MDB88
Topic Starter

Brief opzeg correct zo?

#1 , 22 nov 2011 16:54

Kan iemand met de kennis en/of ervaring dit even nalezen? Zou hem graag morgen de post op willen doen. Dank!

Betreft: Naderend einde huurovereenkomst Garagebox

Geachte,

Medio september had ik u per schrijven aangegeven een einde te stellen aan de huurovereenkomst van onbepaalde duur voor de huur van de garagebox ter hoogte van XXX te XXX, uiterst links. Mits de contractueel opgelegde en telfonisch overeengekomen vooropzeg van drie maanden, startend op 1 oktober 2011, zal dit contract dus een effectief einde kennen op 31 december 2011, aanstaande.

De verhuring van deze garagebox valt onder de wet van onroerende goederen die niet bestemd zijn voor huisvesting. Het contract zegt dat ik – als huurder – volledig verantwoordelijk ben voor de registratie van het contract, de daarbij komende kosten en de eventuele boetes voor de laattijdige registratie van het contract.

Deels in strijd met deze regel liet de FOD Financiën mij weten dat hun fiscaal administratiekantoor de verantwoordelijkheid voor registratie van het contract en een boete voor laattijdige registratie wel degelijk bij zowel huurder, alsook verhuurder kan leggen. Een onderling overleg of akkoord wat betreft deze registratie is er nooit geweest, noch de kans om alle contracten door mij te laten registeren, aangezien ik uw origineel exemplaar nooit ontvangen had voor eventuele registratie.

Mede het feit dat het verhuurde goed zich nog in zijn originele staat bevindt dan destijds toen het contract aangegaan werd en het ontbreken van een plaatsbeschrijving wat tegenspraak van deze regel onmogelijk maakt, zie ik mijn waarborg ter waarde van €100 graag terug op volgend IBAN-rekeningnummer: XXX.

Ik ben zaterdag 31 december 2011 de hele dag beschikbaar voor de sleuteloverhandiging van de garage. U kunt mij hieromtrent zonder probleem contacteren.

Alvast bedankt voor de terbeschikkingstelling van het goed de afgelopen twee jaar en de professionele en correcte samenwerking.

Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2011 19:59

Indien je die morgen gaat posten, kloppen alvast uw data niet meer.

Reclame

Terug naar “Huren”