Hey, eerste keer dat ik op dit forum post maar al zo veel benut, een dikke bedankt aan iedereen die de tijd neemt om op de vragen te antwoorden.
Het probleem dat ik heb is niet met de huisbaas zelf, echter wel met de bewoners van het appartementsgebouw.
De concierge woont ook in hetzelfde gebouw (hoewel wij huren zijn de meeste appartementen gekocht), wij betalen maandelijks kosten waar de onderhoud van het gebouw in verwerkt zitten. Buiten het feit dat hij hier zeer nalatig mee is gebeurt het zeker 3 keer per jaar dat er een buis barst van de wc's en dat hij iedereen in het gebouw "verwittigd" (soms komt hij gewoonweg aanbellen, soms krijgen we enkele dagen op voorhand een brief in de bus (niet per post)) dat we de wc's niet mogen gebruiken, meestal een dag, al enkele keren was dit een volledig weekend.
Mijn echtgenote heeft zwakke darmen en tijdens deze periodes gebruikt ze de wcs zonder door te spoelen, zelfs hier krijgen we reclamaties op, de opkuis achteraf is ook altijd een avontuur.
Vandaag kregen we opnieuw een brief in de bus dat we de wc's weer niet mogen gebruiken, mijn vraag is of hij dit wettelijk mag doen zonder ons een alternatief te leveren? Als wij de wc's toch zouden gebruiken tijdens deze periode kan hij ons iets maken? (daar ik me de vorige keer heb laten horen door te zeggen dat het de laatste keer zal wezen dreigde hij met juridische actie, als mensen vriendelijk zijn wil ik hen wel een gunst doen maar hij stond om 11 uur 's avonds voor onze deur en was zoals gewoonlijk zeer onbeleefd).
Alvast bedankt voor jullie tijd.