PLAATSEN NIEUWE RAMEN

Wendy34
Topic Starter

PLAATSEN NIEUWE RAMEN

#1 , 21 nov 2011 19:39

Mijn vraag hier: ik ben eigenaar van een appartement dat momenteel verhuurd word. Nu heb ik een firma aangenomen om maandag aanstaande de ramen te laten vervangen, heb mijn huurder daarvan op de hoogte gebracht met een aangetekend schrijven.
Nu heeft de huurder de firma gecontacteerd dat ze is opgenomen is in het ziekenhuis tot eind december en om die reden de ramen dus niet kunnen vervangen worden.
Kan dit zomaar? Moet zij niet zorgen dat er iemand anders aanwezig is als ze zelf niet kan?
Iemand die weet wat nu?
Grtz
Wendy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 21 nov 2011 19:55

Is het dringend dat die ramen dienen te vervangen te worden?
anders kan de huurder dit weigeren
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 nov 2011 19:57

Inderdaad. Indien niet dringend kan huurder zelfs weigeren gedurende de verdere duur van de huur. Daarom voor dit soort zaken eerst schriftelijk akkoord van huurder vragen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Wendy34
Topic Starter

#4 , 23 nov 2011 07:45

Wat is dringend? Het is overal nog enkel glas, dus zou toch een verbetering zijn naar verwarmingskost toe.
Snap niet hoe mensen zo tegendraads kunnen zijn als ze er zelf profijt kunnen uithalen.
T 'is echt om moeilijk te doen.
Wendy

Tope

#5 , 23 nov 2011 09:37

Tegendraads? Jouw huurster ligt tot eind december in het ziekenhuis. Het lijkt mij niet zo prettig om thuis te komen in een vuil appartement. Jij kan daar duidelijk geen begrip voor opbrengen en ik vind dan ook dat jij diegene bent die moeilijk doet.

Vandebos

#6 , 23 nov 2011 11:23

*kuch* rustig iedereen.

Tenzij u dringende en noodzakelijke herstellingen kan inroepen heeft de huurder het recht toegang tot het pand voor de werken in kwestie te weigeren. Het zonder onderling akkoord met de huurder middels art 1723 zelfs verboden renovatie en uitbreidingswerken uit te voeren aan een verhuurd pand.

Het meest eenvoudige is de huurder zelf afspraken te laten maken met de firma die deze werken zal uitvoeren.

Mariette

#7 , 23 nov 2011 11:57

Is het enkel tot eind van het jaar 2011 dat het dubbel glas kan ingebracht worden bij de belastingsaftrok? Of kan men dit de volgende jaren ook nog inbrengen?

Terug naar “Huren”