Hallo iedereen, ik heb een vraagje als "eigenaar in spe" van een nieuwe woning
Ik heb een compromis getekend op 2/11/2011 voor de aanschaf van een vastgoed dat eigendom was van mijn grootmoeder
die overleden is in maart dit jaar. (compromlis is getekend door alle erfgenamen en mezelf)
Daar ik nog de ergenamen een kopie van de huurovereenkomst vonden heb ik ik de huurder per brief laten weten dat ik na
het verleiden van de notariële akte van plan ben om een opzegging te doen wegens grondige renovatie werken en hen dan ook
een wettelijke opzegtermijn van 3 maanden zal respecteren.
Ik heb ondertussen van de huurder een schrijven ontvangen met een kopie van de huurovereenkomst dat daarenboven
geregistreerd werd in mei 2011 (dus na het overleiden van mijn grootmoeder) met de vraag om de wettelijke opzegmodaliteiten
en termijnen in acht te nemen. (zonder echter te stipuleren wat deze juist zijn)
Het pand werd sinds november 1983 verhuurd voor een periode van 3 jaar. Het contract stipuleert niets voor vernieuwig van het contract
Voor de opzegging staat er letterlijk "de opzeggingstermijn van 3 maanden begint pas te lopen vanaf de eerste der maand volgend op de verwittiging"
-> wat ik nu zou willen weten is welke opzeg termijn ik moet voorzien, en vanaf wanneer kan deze opzeg termijn ingaan?
Als ik enkel de bedoeling heb om ze grondig te renoveren, moet ik dan wachten tot de volgende periode van 3 jaar (maw september 2013) en vanaf
dan 6 maanden opzeg geven? of kan dit al vroeger
en wat als ik het zelf zou betrekken?
en/of kan ik de opzegtermijn reeds laten ingaan vanaf 1/12/2011 nu de compromis al gesloten is of moet ik wachten tot de notariêle akte verleden is?
alvast bedant voor de reacties