Vraagje ivm herstelling toilet.

Merkava
Topic Starter

Vraagje ivm herstelling toilet.

#1 , 20 nov 2011 11:59

Hallo

Ik heb eventjes een vraagje. Wij huren al anderhalf jaar een appartement. Aangezien wij vroegtijdig het pand zullen verlaten wegens aankoop eigen woning staat het appartement nu al te huur. Wij willen het appartement in uitstekende staat achterlaten, nu is er echter een probleempje opgedoken: het toilet blijft na het doorspoelen maar doorlopen. Waarschijnlijk komt dit door kalkaanslag of een probleem met de vlotter. Aangezien alles nog waarschijnlijk in garantie is ga ik hier zelf niet aan werken. Nu mijn vraag:

In ons huurcontract staat wel duidelijk dat de kosten voor deze werken ten laste zijn van de verhuurder . Nu mijn vraag is mogen wij direct iemand opbellen om die herstelling te laten uitvoeren of moet de verhuurder eerst zijn toestemming geven? Om buitensporig waterverbruik te vermijden is het uiteraard beter dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 nov 2011 12:28

U zal eerst contact dienen op te nemen met de verhuurder, bv per mail.

Merkava
Topic Starter

#3 , 20 nov 2011 13:02

Dat zal gebeuren. Maar mogen we al een hersteldienst bellen, of moeten we wachten op reply? Want hoe langer er wordt gewacht, hoe meer water wordt verbruikt.

Reclame

Lori

#4 , 20 nov 2011 13:20

Normaal zit vlakbij of onder de waterbak een kraantje zodat je dat water kan afsluiten .

Oude Belg

#5 , 20 nov 2011 13:21

Dat zal gebeuren. Maar mogen we al een hersteldienst bellen, of moeten we wachten op reply? Want hoe langer er wordt gewacht, hoe meer water wordt verbruikt.
Stortbak even openen en een tikje tegen de vlotterarm geven kan al wonderen doen. Bij Mozes begon het water te stromen, bij vlotterbakken stopt de stroom. :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”