Huurcontract getekend huurder wil vebreken voor aanvang

Vandebos
Berichten: 16087

Re: Huurcontract getekend huurder wil vebreken voor aanvang

#16 , 19 nov 2011 19:43

registratie van het huurcontract is gratis, u kan het zelfs per mail opzenden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#17 , 19 nov 2011 19:49

U kan een week na het verzenden van de ingebrekestelling uw verzoekschrift reeds indienen op de griffie, op die wijze komt de zaak sneller voor mocht ze niet reageren. Nadeel van deze procedure is dat als er dan toch een minnelijke schikking plaatsvindt u de € 35 rolrecht verliest. Nu eerlijk gezegd, dit is een eenvoudige zaak waar niemand voordeel kan opdoen door nodeloze uitstellen... Maandag de brief verzenden, aangetekend en per gewone post, dat is het eerste werk.

kinatje
Topic Starter
Berichten: 10

#18 , 20 nov 2011 15:26

Minnelijke verbreking is dan een papier door huurder en mezelf laten tekenen?Moet dat nadien naar ergens worden opgestuurd?
Dus ik vermoed dat jullie denken dat de procedure langer dan 4 maand kan duren?
(Ik weet namelijk dat ze zeker een maand huur opzij heeft staan want daarop zei ze "ja maar dat moet ik voor mijn volgend appartement in maart opzij houden"...Allemaal leuk maar ik zit wel met de gebakken peren financieel. En wat heb ik in dezen met scha en schande geleerd? Mijd ocmwtrekkers...Ik ben niet graag van die mentaliteit maar blijkbaar is er een reden dat vele verhuurders daar niet willen aan verhuren...)

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#19 , 20 nov 2011 15:40

Neen ik denk niet niet dat de zaak lang zal duren. Ze is immers zeer eenvoudig. Het enige wat u dient te vermijden is stappen in de procedure overslaan, dat zou immers wel vertraging kunnen opleveren.

- ingebrekestelling met voorstel en termijn waarin u een oplossing wenst.
- termijn wachten en ondertussen verzoekschrift opstellen.
- na bevestiging kennisname schrijven (website post) halfweg termijn verzoekschrift indienen en stukkenbundel overmaken aan gedaagde partij met klein begeleidend schrijven waarin u haar meedeelt dat u de voorzorg heeft genomen nu reeds een verzoekschrift in te dienen zodat, om voor beide partijen extra kosten te voorkomen door wachttermijnen te laten oplopen, de zaak zo spoedig mogelijk gepleit kan worden na het vervallen van de in het AS gegeven termijn om een minnelijke schikking overeen te komen. Dat ze bijgevoegd een kopie van de stukkenbundel vindt. Dat u, mocht ze toch de minnelijke schikking aanvaarden en wordt dit tijdig in een door alle partijen ondertekend en gedateerd document opgenomen de griffie zal verwittigen het geding van de rol te schrappen.

Nogmaals de zaak is eenvoudig, getekend is getekend en brengt een aantal verantwoordelijkheden met zich mee. Hier is nergens een grijze zone te bespeuren...

Marijkedb91
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 okt 2017 16:17

Hier ook even raad gevraagd.

Kennis van ons heeft contract 3-6-9. Heeft met de HB onlangs overeengekomen om huur op te zeggen tot 31/12/17.(in omzegperiode).
Zij heeft in september een ander contract getekend die zou ingaan van 1 november 2017 voor 9j.. nu na haar kennismaking met de HB ziet zij het toch niet zitten wegens zo ongeschillen dat ze doet (eerst wel akkoord,maar als immo kwam dan draaide ze met de wind en was het ineens niet akkoord).
Kan ze bellen naar die immo om het contract toch niet na gekomen?
Plaatsbeschrijving is nog niet gedaan, enkel contract getekend.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#21 , 03 okt 2017 17:41

Wie een contract tekent dient dit ook na te komen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”