huur opzeg

sien1989
Topic Starter

huur opzeg

#1 , 17 nov 2011 23:27

help ik weet eigenlijk niet meer wat doen
ik huur van 1juni 2010 een appartementje en heb deze vorige maand opgezegd met aangetekende brief dat ik in februari eruit wil.
Nu krijg ik een brief terug van de verhuurder dat als ik niemand vind tegen februari ik 6MAANDEN! huur moet blijven betalen!
wij hebben zo een 3-6-9 contract en hebben dus in februari 1aar en 8maanden gewoond.
Nu is het ook zo dat wij iemand hadden gevonden en zij ze zonde rboe of ba heeft geweigerd zogezegd hadden deze mensen geen inkomen maar ze heeft gewoon hun afspraak geannuleerd zonder ze te ontvangen.((en ze hadden wel een inkomen)
Nu staat er in haar contract blijkbaar wel dat we 6maanden moeten betalen en dat zij moet overeenstemmen met de nieuwe huurders die we vinden.
Wat ze ook eist is als wij die 6maanden betalen wij de sleutel afgeven maar dan kan zij achter onze rus nog verhuren en incasseert ze dubbel!
ik kan onmogelijk 6 maanden de lening afbetalen van mijn huis + de huur prijs van de appartement en ze blijft vasthangen aan die 6maanden ze is er niet vanaf te krijgen.
Nu twijfel ik eraan een advocaat erop te zetten om te weten wat ik moet doen :cry:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 nov 2011 23:30

U bent zeker dat het om een negenjarig contract gaat?

sien1989
Topic Starter

#3 , 17 nov 2011 23:33

ja ik denk het wel het is een 3-6-9 contract
als wij 3 maanden voor de 3jaar niet opzeggen word het 3 jaar verlengt en bij de 6 opnieuw en bij de 9jaar zou dat worden herzien
dus ik neem aan dat ik een 9jaren contract heb.

Reclame

Vandebos

#4 , 17 nov 2011 23:53

Kan u de alinea waarin de duur wordt bepaald hier eens overnemen?

Dit klinkt niet echt als een negenjarig huurcontract.

sien1989
Topic Starter

#5 , 18 nov 2011 00:27

de verhuring word toegestaan:
*voor termijn van 3 achtereenvolgende jaren
*aanvang nemend op : 01/06/2010
*om van rechtswege te eindigen op : 31/05/2013
deze huurovereenkomst word in ieder geval beëindigd mits de verhuurder of de huurder een opzegging betekend van 3 maanden voor het verstrijken van deze 3jarige periode.Bij ontstentenis van een binnen de termijn betekende
opzegging, word de lopende huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een duur van 9jaren,te rekenen vanaf 01/06/2010.

en dan ng iets van een paragraaf art 3 par 6 van de wet...

voor de rest staat er dan een hele bla bla over de opzegging en de betaling van die 6 maanden

sien1989
Topic Starter

#6 , 18 nov 2011 00:38

bij de opzegging staat : ik overneem alles

indien de huurder het gehuurde pand vroeger verlaat dan de einddatum,
zal hij de verhuurder bij aangetekende brief hiervan verwittigen,uitdrukkelijk vermelden vanaf welke datum het pand mag verhuurd worden,evenals de bezichtigingsuren , rekeninghouden met de bepalingen van het hierna volgend artikle 15.

In dat geval zal de huurder maximaal een forfaitaire vooropzeggings periode van 6 volle maanden moeten eerbiedigen en de huurgelden en lasten voor deze periode moeten blijven betalen,zonder dat deze vooropzegperiode de contractuele einddatum mag overschrijden.
de huurder heeft zo geen huurverplichtingen meer betreffende de periode gelden na de voornoemde vooropzegperiode.

Indien er gedurende deze 6maanden en voor de verhuurder andere aanvaardbare huurder wordt gevonden, die bedoeld pand huur aan de door de verhuurder geeiste nieuwe huurvoorwaarden, word huidige huurder vrijgesteld om verdere huurgelden en lasten te betalen, vanaf herverhuring.

Voor alle administratiekosten verbonden aan deze kontractbreuk, dient de huurder alleszins supplementaire een eenmalige vergoeding, die gelijk is aan een maand huurprijs,BTW inclusief te betalen.
indien de verhuurder beslist na kontractbreuk deze pand niet meer te verhuren,zal er slecht een opzeggingsperiode van 3 maanden moeten eerbiedigen.
Voor al hetgeen niet uitdrukkelijk in onderhaving artikel is opgenomen,zijn de bepalingen van de wet 20/02/'91, houdende wijzigingen van de bepalingen van het Burgelijke Wetboek inzake huishuur , van toepassing.

JPV

#7 , 18 nov 2011 08:59

de verhuring word toegestaan:
*voor termijn van 3 achtereenvolgende jaren
*aanvang nemend op : 01/06/2010
*om van rechtswege te eindigen op : 31/05/2013
deze huurovereenkomst word in ieder geval beëindigd mits de verhuurder of de huurder een opzegging betekend van 3 maanden voor het verstrijken van deze 3jarige periode.Bij ontstentenis van een binnen de termijn betekende
opzegging, word de lopende huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een duur van 9jaren,te rekenen vanaf 01/06/2010.

en dan ng iets van een paragraaf art 3 par 6 van de wet...

voor de rest staat er dan een hele bla bla over de opzegging en de betaling van die 6 maanden
ik vrees dat je een contract hebt van 3 jaar, die, als je het DAN niet opzegt, automatisch omgezet wordt in een contract van 9 jaar. Vandebos zal kunnen bevestigen of dit een wettelijke manier van werken is, maar ik dacht van wel.

Turaki

#8 , 18 nov 2011 09:46

Lijkt mij wel wettelijk: elk contract van bepaalde duur dat niet tijdig wordt opgezegd, wordt automatisch een contract van 9 jaar. Dat dit nog eens expliciet vermeld wordt, is niet verplicht, maar ook niet verboden.
Daarnaast is een contract van bepaalde duur niet opzegbaar, tenzij dit opgenomen is in het contract.

Vandebos

#9 , 18 nov 2011 09:54

Contract van bepaalde duur. Indien u vroeger wenst op te zeggen dan op het einde van de drie jaar is dit mogelijk mits een opzeg van zes maanden en een schadevergoeding van 1 maand.

Dit is voor dit type van contract een bindende clausule.

sien1989
Topic Starter

#10 , 18 nov 2011 10:01

dus dat wilt zeggen dat ik verplicht ben die 6 maanden te betalen?
heb mijn opzeg gedaan in oktober of september voor februari.
5maanden opzeg...

roharro

#11 , 18 nov 2011 12:22

Het is zes maanden na de betekening van de opzeg. Op welke datum hebt u opgezeg?
Tel daar de volgende zes maanden bij en u weet tot wanneer u huur moet betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#12 , 18 nov 2011 12:23

U bent verplicht als u vroeger dan op het einde van de afgesproken drie jaar wenst op te zeggen (zodat het contract geen drie jaar duurt) dit te doen met 6 maanden. Wanneer exact heeft u uw opzeg gegeven?

sien1989
Topic Starter

#13 , 18 nov 2011 12:39

ze heeft mijn getekende brief 15 oktober aangekrege

Vandebos

#14 , 18 nov 2011 12:41

Dan begint uw opzeg te lopen op 01/11/2011 om te eindigen op 31/03/2012.

JPV

#15 , 18 nov 2011 12:53

ik vermoed dat Vandebos een rekenfoutje maakte en dat het 30/04/2012 moet zijn.

Terug naar “Huren”