handelshuur mogelijkheden

tonyvw
Topic Starter

handelshuur mogelijkheden

#1 , 15 nov 2011 14:02

hallo,

Ik zou een handelspand kunnen kopen.
Momenteel zit er een zaak in met een 9 jarig contract ingegaan op 15 mei 2006. Geregistreerd op 11/10/2011.
Er staat niets in dat de huurder voorkooprecht heeft.
Er staat echter ook geen beding in bij verkoop.

Wat is het vroegst mogelijk dat ik de huurder kan opzeggen als ik zelf in het pand handel wil drijven ?
Wat is het vroegst mogelijk moment voor een eventuele huurverhoging?
Is de registratie niet te laat gebeurd ?

groeten

Tony

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2011 14:23

Voorziet het huurcontract de mogelijkheid van uitzetting van de huurder ingeval van vervreemding van het onroerend goed?

tonyvw
Topic Starter

#3 , 15 nov 2011 14:56

nee er staat niets bij in geval van vervreemding van het goed
enkel dat de huurder affiches moet aanplakken en toegang moet verlenen aan toekomstige kopers / huurders

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 nov 2011 15:37

Een handelshuurovereenkomst is voor negen jaar.

Deze kan door de verhuurder enkel worden opgezegd indien de huurovereenkomst dit voorziet:

"Buitendien kan het huurcontract aan de verhuurder het recht toekennen om, bij het verstrijken van elke driejarige periode, de huur te beëindigen, mits hij één jaar tevoren opzegt bij gerechtsdeurwaardersexploot of bij ter post aangetekende brief, ten einde in het onroerend goed werkelijk zelf een handel uit te oefenen.."

Terug naar “Huren”