Ingeval van verhuur aan een dergelijk zeer jong koppel steeds bijkomende borgstelling vragen van beide ouders. Verhuurder moet immers niet het salchtoffer worden van de lichtzinnigheid van potentiële huurders.Hoe kan ik zijn officiële adres achterhalen? ik weet niet naar welke gemeente/stad hij is vertrokken..
Pff.. het appartement is verhuurd sinds 1 juli en dit zijn al de 2de huurders. Het 1ste paar besloot na 1 maand uiteen te gaan. Dit koppel heeft het 3 maanden uitgehouden. Ik krijg al schrik om nog aan jonge mensen te verhuren!!
Ik heb hen nog zo op het hart gedrukt dat ze goed begrepen wat ze tekenden!!
Dat is een contractuele verbintenis tussen de jongen en het meisje, maar die is niet tegenstelbaar tov derden. Dus ook niet tov de verhuurder.nieuws: de jongen heeft het meisje laten tekenen dat zij verantwoordelijk is om in de toekomst de huur te betalen en alle rekeningen.
Ik ben toch niet verkeerd als ik denk dat dit niet geldig is he???
Ik vrees van wel.hij wil haar voor alles laten opdraaien: lees 3 maanden huur opzeg en 3 maanden schadevergoeding. Zij heeft echter zeer weinig middelen..
Kan hij dit zomaar doen? is dit papier echt rechtsgeldig tov het meisje?
Dat siert u!Bedankt!
Alhoewel de huurders ons beiden weer in een lastig parket zetten, willen we toch proberen om het meisje in kwestie te helpen zodat ze niet voor alles alleen moet opdraaien.
dan kan je, als je toch je geld zou moeten opeisen, je uitsluitend richten tot de man. Voor zover ik het goed voor heb kan je als verhuurder met 2 huurders kiezen tegenover wie je je richt. dat wil dan echter nog altijd zeggen dat hij zich kan richten tegenover haar, maar dat koopt haar wel wat tijd en misschien kan je met hem dan een deal afspreken waarbij je ervoor kan zorgen dat zij wat gespaard is van de grootste miserie...Bedankt!
Alhoewel de huurders ons beiden weer in een lastig parket zetten, willen we toch proberen om het meisje in kwestie te helpen zodat ze niet voor alles alleen moet opdraaien.