huurrisico's laten verzekeren

s. dillen
Topic Starter

huurrisico's laten verzekeren

#1 , 11 nov 2011 16:47

Hallo,
Ik heb de volgende vraag :
kan men, net zoals men bij het huren van een appartement zijn huurrisico’s kan laten verzekeren tegen bijv. brand , bij het huren van een overdekte autostaanplaats zijn huurrisico’s laten verzekeren tegen bijv. brand? En zo welke verzekeringsmaatschappij(en) verlenen deze dienst?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 nov 2011 16:49

Ja
Allemaal
Laatst gewijzigd door mava105 op 11 nov 2011 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro

#3 , 11 nov 2011 16:57

Interessante vraag. Ik heb er nooit aan gedacht mijn huurders van autostandplaatsen erop te wijzen of hen te verplichten dergelijke verzekering te nemen.
Wat is eigenlijk het risico? Dat een wagen spontaan in brand vliegt en schade aan derden veroorzaakt? Maar ik ga er van uit dat het gedekt is door de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering van het voertuig......als ik in een file sta en mijn wagen ontploft/brand en beschadigt daarbij andere voertuigen dan dekt mijn verzekering dat toch. Dus ook in garage?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

s. dillen
Topic Starter

#4 , 11 nov 2011 18:58

Dit is inderdaad net mijn vraag.

Ik weet wel dat wij, eigenaars van overdekte autostaanplaatsen, via een blokpolis verzekerd zijn in geval wij bijv. door brand schade toebrengen aan de huurder zijn voertuig. Maar nu omgekeerd, indien de huurder zijn wagen bijv. door een elektrische storing brand veroorzaakt waarbij het gebouw en/of de omstaande voertuigen schade oplopen, is dan de huurder via zijn BA daarvoor verzekerd, of dient hij, de huurder dus, zijn huurrisico’s via een aparte polis te laten verzekeren?

Dank u voor alle relevante tips/info!

s. dillen
Topic Starter

#5 , 13 nov 2011 09:21

Iemand enig idee?

roharro

#6 , 13 nov 2011 12:18

Zoals reeds vermeld ging en ga ik er vanuit dat de BA verzekering van het voertuig deze schade dekt. In mijn polis staat alleszins geen vermelding dat de verzekering niet zou gelden voor schade aangericht door mijn wagen indien hij zich in een garage of parking bevindt.
Zoniet zou er zich ook een groot probleem rijzen bij het occasioneel parkeren in (betalende) publieke parkings.

pukje

#7 , 13 nov 2011 12:31

De auto verzekering zal/kan het standpunt innemen dat de verzekering alleen geld
bij gebruik in het verkeer.

Een stilstaande auto doet niet mee en kan geen schade maken

De persoonlijk wa van houder zal de schade moeten dekken

In polis persoonlijke wa kan weer staan dat voertuigen buiten de
dekking valt :?:
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

roharro

#8 , 13 nov 2011 12:57

Familiale polis verzekerd geen schade veroorzaakt door een auto. Daarvoor geldt de BA polis van nhet voertuig.
BA voertuig geldt niet alleen bij gebruik in verkeer. Ook stilstaande wagens zijn gedekt.
Zonder deelname aan verkeer geldt de dekking ook. Auto op privé oprit, handrem begeeft, postbode wordt overreden= gedekt.
Auto kan ook ontploffen.....samen met de postbode.

pukje

#9 , 13 nov 2011 13:22

@roharro je hebt gelijk
Auto op privé oprit, handrem begeeft, postbode wordt overreden= gedekt.
Auto kan ook ontploffen.....samen met de postbode.
In jou aangehaald voorbeeld rolt de auto en doet dus mee aan verkeer

Je kan ook zeggen een koude auto kan niet ontploffen de ontploffing is
ontstaan door deelname verkeer.

Iedereen tevreden :lol:
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Terug naar “Huren”