Kotbaas met domicilie/briefadres op kot

OrlandoT
Topic Starter

Kotbaas met domicilie/briefadres op kot

#1 , 09 nov 2011 21:08

De vraag is vrij straight forward.
Mijn kotbaas woont niet bij mij op kot. Doch, we ontvangen dagelijks brieven, rekeningen, boetes op zijn naam op ons kotadres. Ook lieten zij eerder enkele zinnen vallen waaruit ik kan afleiden dat hun domicilie op mijn kot staat.
Mag dit?
Wat als er ooit een deurwaarder langskomt?

- type van het huurcontract: KOTcontract voor 10 maanden.

- ingangsdatum contract; September 2011

- heeft er reeds uitvoerige communicatie plaatsgevonden met de tegenpartij en wat was daarvan het resultaat?
Er werden reeds verschillende mails gestuurd met betrekking tot bepaalde zaken die niet in orde waren. (Kapotte leiding douche die niet onmiddelijk gemaakt werd, traag internet, geen rookmelders, enz) Enkele kleine, maar noodzakelijk zaken. Er werd hen dan ook gevraagd deze zaken aan te pakken. De houding van de kotbazin is echter steeds vijandiger, zeker als het over geldzaken gaat. (Ze repareren het uiteindelijk wel). Aan de hoeveelheid boetes en dagvaardingen die er passeren maak ik me dan ook zorgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 nov 2011 21:11

hmmmm, post terugsturen met de boodschap "woont niet op dit adres"? :mrgreen:

JPV

#3 , 10 nov 2011 08:21

of "is overleden". Is nog iets efficienter. Politie kan je ook laten komen om vast te stellen dat die persoon daar niet woont.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 nov 2011 09:08

Om te vermijden dat er plotseling met opzeg ed wordt gedreigd is het tevens mogelijk gewoon vriendelijk de afzender te bellen of mailen en hen mee tedelen dat x en y op dit adres niet wonen doch op ....

Een paar keer een dergelijk telefoontje naar griffies is voldoende om deze actie te laten ondernemen...

OrlandoT
Topic Starter

#5 , 10 nov 2011 11:32

Alvast bedankt voor de reacties!
het zijn zeker nuttige en listige zaken.
Maar het is dus wel illegaal? En wat is de hoofdreden dat ze dat doen?

Vandebos

#6 , 10 nov 2011 11:33

Deurwaarders ontlopen is de meest courante reden.

eylis

#7 , 10 nov 2011 11:40

en als de inboedel in beslag genomen wordt, neemt de deurwaarder jouw spullen ipv die van de huisbaas mee....
vraag aan plaatselijke kwartieragent alvast om vaststelling te komen doen dat je huisbaas dar niet woont.

JPV

#8 , 10 nov 2011 13:11

mag je eigenlijk post openen van personen die niet op je adres wonen, maar waarvan de post wel toekomt (en niet door een foutieve bussing van de post)?

Is dat schending van privacy of niet?

artemis

#9 , 10 nov 2011 13:25

mag je eigenlijk post openen van personen die niet op je adres wonen, maar waarvan de post wel toekomt (en niet door een foutieve bussing van de post)?

Is dat schending van privacy of niet?
Weet ik niet maar ik heb het al gedaan en er zelfs gevolg aan gegeven ook.
Hier kwamen meerder brieven toe van de nmbs voor een persoon die hier nooit gewoond heeft. Na de eerste twee terug te sturen met vermelding 'woont niet op dit adres' heb ik de derde opengemaakt. Bleek dat de brief gericht was aan een betrapte zwartrijder die een fout adres had opgegeven. Daarop heb ik de nmbs ingelicht via mail en ze hebben mij er nog voor bedankt ook.

Je kan zoiets ook heel onbewust en per ongeluk doen als je je post opent zonder systematisch de voorkant van de envelop te lezen. Is mij al enkele keren overkomen bij post die verkeerd afgeleverd was.

OrlandoT
Topic Starter

#10 , 10 nov 2011 18:27

Ik ben niet echt bekend met vrijstellingen/voordelen bij verhuur van kamers.
Maar na kort onderzoek lijkt het me alsof het wel eens voordelig zou kunnen zijn om een groot
deel van je huis te verhuren, terwijl je er zelf woont?

Zou de reden dus niet eerder in de geldelijke regionen kunnen liggen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 nov 2011 23:30

Via uw unief? een contract van vb Kotweb???

Vandebos

#12 , 15 nov 2011 00:00

Ik ben niet echt bekend met vrijstellingen/voordelen bij verhuur van kamers.
Maar na kort onderzoek lijkt het me alsof het wel eens voordelig zou kunnen zijn om een groot
deel van je huis te verhuren, terwijl je er zelf woont?

Zou de reden dus niet eerder in de geldelijke regionen kunnen liggen?
Maar dan woon je nog steeds zelf in het pand. Dat is hier niet het geval.

Terug naar “Huren”