Leidingen appartementsgebouw

Vee1973
Topic Starter

Leidingen appartementsgebouw

#1 , 04 nov 2011 12:24

Beste,

Er is een groot probleem met de leidingen in de garage van het appartementsgebouw. Blijkbaar zitten die helemaal dichtgeslibd waardoor er scheuren in de leidingen zijn gekomen. De syndicus die al maanden op de hoogte is van dit probleem heeft nagelaten om het nodige te doen. Nu gaat hij eindelijk een sanitairist langssturen om de leidingen te repareren en ook iemand die de leidingen zal uitspuiten. Blijkbaar vallen de leidingen dus onder de verantwoordelijkheid van de syndicus. Ik zou echter liever de zaak in eigen handen nemen en zelf een sanitairist aanspreken omdat ik het gevoel heb dat dat een vluggere en goedkopere oplossing zal zijn. Kan ik dat doen of ben ik verplicht dit door de syndicus te laten doen ?

dank voor uw reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2011 12:33

Zijn die leidingen privatief of gemeenschappelijk?
Privatief mag je doen wat je wil, maar als ze gemeenschappelijk zijn moet je eraf blijven, en berust dit werk onder de verantwoordelijkheid van de syndicus. Niets belet u echter met hem overeen te komen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 nov 2011 12:34

Aangezien de leidingen niet tot je private kavel behoren mag je er niets aan herstellen zonder het akkoord van de andere mede-eigenaars.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Vee1973
Topic Starter

#4 , 04 nov 2011 15:46

Het akkoord van de andere mede-eigenaars is geen probleem want niemand is tevreden met de aanpak van de syndicus.
Het gaat hier wel degelijk over de gemeenschappelijke leidingen maar ik heb zo het sterke vermoeden dat de syndicus niet bepaald met de goedkoopste noch vlugste sanitairist samenwerkt. Het op een akkoord gooien met de syndicus zit er niet echt in, hij werkt met z'n 'eigen mannetje' waardoor hij er zelf waarschijnlijk financieel voordeel bij haalt. Ben zeker dat ik hetzelfde werk door mijn eigen sanitairist die al jaren bij mij thuis komt sneller en goedkoper kan gedaan krijgen maar als de syndicus zich er tegen verzet kan ik natuurlijk geen kant meer op vrees ik.

Terug naar “Huren”