#15 , 21 mei 2012 22:56
Hallo,
Allemaal bedankt voor de reacties!
Het is enige tijd geleden dat ik een huurverhoging heb gehad. Maar nu komt het volgende: Ik moet naar de vrederechter voor een verzoening met de huurbaas.
Gekker moet het niet worden, de huurverhoging was dus omtrent het tuinonderhoud. En dat je voor het tuinonderhoud naar de vrederechter moet deed ons hard lachen en mijn broek zakte bijna af van verbazing.
Mijn huurbaas wil dat ik de tuin perfect onderhoud maar het feit is dat meneer in de 18 maanden tijd dat wij hier wonen nog helemaal niets gepresteerd heeft. En daar wringt de schoen.
Ik heb contact proberen te zoeken met mijn huurbaas omtrent de huurverhoging want ik wilde natuurlijk van hem weten waarom ,maar geen gehoor , niet aan de deur en ook niet telefonisch, terwijl we 15 meter van elkaar af wonen. Achteraf hadden wij dus nooit het huis moeten huren. Het is een open tuin zonder enige milimeter privacy.
Ook waren wij al gewaarschuwd door buurtbewoners dat het een behoorlijk moeilijke man is. Dat blijkt nu dus, want de tuin ziet er echt niet extreem slecht uit. Nu moet ik wel zeggen dat we expres de tuin niet hebben onderhouden wegens protest en het feit dat er zaken gedaan moeten worden door mijn huurbaas en dit niet doet.
Er zijn een aantal gebreken zoals: een dode boom die hij zou verwijderen, lekkage buitenberging zou hij repareren , televisieskabels onder de deur door( het huis is van 2007!), een radiator heeft achteraf een jaar helemaal niet gewerkt in de woonkamer , daar kwamen we afgelopen winter pas achter.
Sinds december lekkage onder de tuindeuren die toegang geven tot het terras en water dat tot halverwege onze woonkamer stroomt na een stevige regenbui, waarna we moeten dweilen. Dit hebben wij doorgegeven aan de vrouw van meneer en zij zou dit doorgeven maar hij is nooit komen opdagen. Ook heb ik schade aan twee tafelpoten , barsten van 10 cm en hebben nu al 6 maanden plastic zakken over de tafelpoten en handoeken voor de tuindeuren. Ik zou mijn huurbaas hier eigenlijk wel voor willen aanklagen wegens nalatigheid maar we vinden dat allemaal een teveel gedoe.
Sinds 2007 hebben er 5 koppels in het huis gewoond, we vermoeden ook dat mijn huurbaas elke keer maar de borg op wil strijken maar dat kunnen we natuurlijk niet hard maken. Het is wel vreemd zoveel bewoners in 4,5 jaar.
Nu hebben wij het gevoel dat onze huurbaas ons er ook uit wil hebben.
We willen helemaal geen ruzie en zijn behoorlijk flexibel geweest omtrent zijn functioneren naar ons toe.
We hebben geen ervaring omtrent verzoening en we willen verzoenen en de tuin beter onderhouden maar het kan toch niet zo zijn dat onze huurbaas alle recht van spreken heeft? Als onze huurbaas rechtstreeks naar ons toe verteld dat hij dingen uit gaat voeren dan mag je dat toch ook verwachten? Afspraak is toch afspraak? ondanks dat het niet op papier staat? Ik weet zo goed als wat wij en hij moet doen , ik heb de PDF gelezen van bovenstaand bericht, bedankt hiervoor.
We gaan deze week de tuin pico bello in orde maken en maken hier foto,s van dus waarschijnlijk zal de vrederechter ook gaan lachen wat we daar eigenlijk doen en zich afvragen wat et probleem met de tuin is.
Als we bij de vrederechter zijn in Juni 2012, willen we vertellen dat we beterschap beloven wat de tuin betreft omdat we geen ruzie willen( hoe onredelijk hij ook is) Maar we mogen toch wel zeggen dat hij daar wat tegenover zet en de gebreken oplost? Of moet hij dat?