oude huurschulden eisen

PASCAL.032
Topic Starter

oude huurschulden eisen

#1 , 30 okt 2011 23:15

Een huurder heeft 5 maanden geen huur betaalt.
Ik kon geen contact met hem krijgen.
Na 5 maanden, feb. 2011 , was zijn app. leeg, de deur stond open, en hij was er niet. (verdwenen...)
Ik heb het app. aan een andere huurder verhuurd.

enkele vragen:
- zal het vredegerecht nu nog mijn aanvraag goedkeuren voor de achterstallige huur te verkrijgen via deurwaarder?
- moet ik ook ontbinding van het contract aanvragen?
- wat is het verschil tussen een bezettingsvergoedingen een schadevergoeding?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 okt 2011 23:26

Heeft u ondertussen zijn nieuwe woonplaats bekomen?

Dan kan u hem voor het vredegerecht dagen voor de inning van de nog openstaande bedragen en een eventuele vergoeding wegens contractbreuk of de vrijgave van de huurwaarborg.

<een bezettingsvergoeding is de vergoeding die men u toekent voor iedere dag dat een persoon of groep een onroerend goed bezet zonder dat ze hier contractueel het recht toe hebben. Een schadevergoeding kan om diverse redenen worden toegekend, schade aan het goed of bijvoorbeeld een vergoeding voor de kosten die u heeft moeten maken om het goed opnieuw te verhuren of de eventuele schadeloosstelling die contractueel of wettelijk werd bepaald voor bepaalde overtredingen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2011 10:47

Als het huurcontract niet verbroken werd, hetzij gerechterlijk, hetzij minnelijk, zou de zogezegd verdwenen huurder u nog schadevergoeding kunnen vragen omdat u het appartemeent al hebt verhuurd, terwijl hij nog de wettelijke huurder was. Het niet betalen van huur, schort de overeenkomst niet op. :(
Laatst gewijzigd door mava105 op 31 okt 2011 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

artemis

#4 , 31 okt 2011 11:03

Als het huurcontract niet verbroken werd, hetzij gerechterlijk, hetzij minnelijk, zou de zogezegd verdwenen huurder u nog schadevergoeding kunnen vragen omdat u het appartemeent al hebt verhuurd, terwijl hij nog de wettelijke huurder was. Het niet betalen van huurschort de overeenkomst niet op. :(
Maar is het openlaten van de deur dan geen bewijs dat de huurder het contract verbreekt?
Misschien moeten we hier ook weten of de sleutels eventueel werden achtergelaten?

Heb ook iets gelijkaardigs meegemaakt. Huurder met veel achterstal verdween met de noorderzon, nadat hij de woning ontruimd had en de sleutels in onze brievenbus deponeerde.
AES raadde toen aan om met een getuige de leegstand vast te stellen en er foto's van te nemen.

We hebben nooit de moeite gedaan om de schuld te recupereren omdat er toch niets te halen viel en we eigenlijk blij waren dat hij weg was

Terug naar “Huren”