Weet geen raad

Qash10
Topic Starter

Weet geen raad

#1 , 30 okt 2011 10:26

Hallo

Heb namelijk een probleem. Heb een 3-6-9 contract en wil het namelijk opzeggen binnen mijn 1ste jaar.
Heb er met mijn huisbaas over gesproken en hij zei dat we mochten gaan (wegens finaciële problemen).
Wij zijn mondeling overeengekomen dat ik mijn waarborg terug krijg en geen schadevergoeding moet betalen.
Hij wil wel niets ervoor ondertekenen (Minnelijke schikking). Hij zegt wel zet het in de brief dat je die datum vertrekt zonder opzeg (3 maanden)
Ik heb mijn opzegbrief nog niet verstuurd en hij heeft het al op het internet te huur gezet (onmiddelijk vrij). vind dit niet kunnen.
Hij komt zomaar binnen met mensen waar ik niets van af weet. Het lijkt dat hij ons verjaagt en aast op geld.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 okt 2011 08:11

Als je niks op papier hebt, heb je geen zekerheid dat je geen schadevergoeding moet betalen. Hou daarmee rekening, zeker als je de indruk hebt dat hij aast op geld.

Laat hem (mondeling) weten dat je, zolang je geen document hebt dat je geen schadevergoeding moet betalen (maar bvb enkel de opzeg van 3 maand zal presteren), hij niemand binnen mag laten tot je de opzegbrief verstuurd hebt. Hou er rekening mee dat, indien je huuronctract per kalendermaand loopt, je opzeg tenzij je vandaag nog een deurwaarder stuurt, maar op 1 december zal kunnen ingaan.

Momenteel ben je wettelijk in dat geval dus verplicht om minstens de huur te betalenen tot en met eind februari én 3 maand schadevergoeding!

Qash10
Topic Starter

#3 , 01 nov 2011 20:21

bedankt voor uw reactie en voor de nuttige informatie

Reclame

Terug naar “Huren”