Andere vraag ivm waarborg: eigenaar dreigt nu al met over enkele maanden huurwaarborg in te houden gezien ik reageerde op andere oneerlijke eisen. 'u weet toch dat u nog een huurwaarborg hebt staan'. Er is hoegenaamd geen enkele schade door mij. Maar die was er wel al bij intrede, zoals te verwachten in een oud appartement. Maar toen vond ze 't niet nodig alles te overlopen, details moesten toch niet genoteerd worden zeker! Ik vermoed nu dat het al voorbedachte rade was, vorige bewoner heeft blijkbaar ook problemen gehad. Enkel als er een gedetailleerde plaatsbeschrijving is, kan de verhuurder eisen stellen. Nu is de vraag: een beschrijving van bijvoorbeeld een grote slaapkamer enkel en alleen als 'houten vloer, behandeld, en internetaansluiting' waarbij geen sprake van ramen, kleur muren, of behang of geschilderd, deuren er naartoe etcetera, gelijkaardige zaken voor de andere kamers; wordt dit gezien als aanwezigheid van een plaatsbeschrijving? (concreet, iemand ervaring met concrete gerechterlijke uitspraken hieromtrent?)
Het betreft één A4 blaadje, handgeschreven drukletters, voor beschrijving van een appartement met 6 ruimtes, uit welgeteld 66 woorden (waaronder de keukentoestellen worden genoemd en de wc en de lavabo etc maar nooit in welke staat ze zich bevinden behalve alles recent geschilderd ook niet in welk kleur)... misschien een gelegenheid om alles knalgeel of purper te schilderen
ik heb me namelijk schromelijk vergist in de betrouwbaarheid van de eigenares en meen nu alles te kunnen verwachten van aantijgingen, zeker na concreet mondeling dreigement.