Beste forumleden,
De vader van mijn vriendin zit met de handen in het haar omwille van volgende zaken:
Sinds 1 september 2011 verhuurt hij een studio met een contract van 1 jaar. De besprekingen zijn telkens gebeurd door de moeder van de persoon die er nu inwoont. De moeder heeft pas bij ondertekening laten weten dat niet zij maar haar zoon zijn intrekt gaat nemen in deze studio. zij regelde alles in verband met de betalingen van deze studio.
Vandaag had de vader van mijn vriendin, dus de huurbaas, aan mij gevraagd om ik even kon komen helpen met het bevestigen van enkele gordijnrails voor nieuwe gordijnen te hangen. Wanneer wij op de gang kwamen waar de studio gelegen is was er een sterke weed-geur waar te nemen. Bij het betreden van de studio zat er een kat (huisdieren zijn trouwens niet toegelaten in het gebouw) op de keukentafel en lag er een tak van een weedplant op de tafel die hij aan het verknippen was. De huurder zei ons dat we hier niets van moesten aantrekken daar dit een hobby van hem was. In de kledingkast hingen nog een aantal takken te drogen.
Wanneer we daar waren hebben we kat zelfs in de oude gordijnen zien hangen., dus de nieuwe die we er gaan hangen zul geen lang leven geschoren hebben.
Wat kan de huurbaas hier tegen doen om het contract te laten ontbinden?
Alvast bedankt voor de nuttige uitleg.
gb2702