Huurcontract vanaf 1 okt, zelf inwonen?

Stefan77
Topic Starter

Huurcontract vanaf 1 okt, zelf inwonen?

#1 , 20 sep 2011 20:29

Als eigenaar heb ik een nieuwe huurder gevonden die 2maand geleden een huurcontract tekende met ingang van 1 oktober 2011.
Het betreft een klassiek 9jaar-contract.
Door verandering van mijn prive-situatie wens ik zo snel mogelijk mijn eigen app. te betrekken.
Kan dit zomaar?
Wat dien ik te doen om in orde te zijn tov de nieuwe huurder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2011 20:38

Ofwel minnelijk met de huurder overeenkomen, ofwel een opzeg geven van 6 maanden voor eigen gebruik.

Stefan77
Topic Starter

#3 , 21 sep 2011 07:51

Thanks voor uw antwoord.
Als mijn huurder op 1 okt mijn app betrekt, kan ik dan diezelfde dag een aangetekende brief sturen zodat ik op 1 april mijn eigen app kan betrekken of is er een wachtperiode?
Dien ik nog iets anders te doen om wettelijk in orde te zijn?

Reclame

bosprocureur

#4 , 21 sep 2011 08:30

Thanks voor uw antwoord.
Als mijn huurder op 1 okt mijn app betrekt, kan ik dan diezelfde dag een aangetekende brief sturen zodat ik op 1 april mijn eigen app kan betrekken of is er een wachtperiode?
Dien ik nog iets anders te doen om wettelijk in orde te zijn?
Als u op 1 april 2012 het appartement wil betrekken, mag die aangetekende opzeg nu reeds vertrekken, in elk geval moet hij de bestemmeling bereiken (of tenminste aangeboden worden) voor 1 oktober.

Terug naar “Huren”