Herstelling verwarmingsketel
Geplaatst: 19 sep 2011 14:49
Beste
Ik zou graag wat advies willen hebben betreffende de aansprakelijkheid en de eventuele verder te volgen stappen voor het herstellen van de verwarmingsketel.
Het zit namelijk zo dat we bij het ingaan van het huurcontract hebben gemerkt dat de verwarmingsinstallatie niet functioneert zoals het zou moeten. De brander valt uit na 10 minuten waardoor de leidingen niet allemaal warm worden, alsook werken verschillende radiators niet ook al zijn de buizen warm.
Alvorens ik hiermee naar het immokantoor wou stappen, heb ik zelf eens nagekeken indien ik het probleem zelf niet kon verhelpen d.m.v. het bijvullen van de ketel en het purgeren van alle radiators.
Vermits er in onze plaatsbeschrijving het volgende punt staat vermeld:
"Niet geteste uitrustingen zoals stopcontacten, centrale verwarming, kranen,… zullen beschouwd worden als zijnde in normale staat van goed gebruik, indien 14 dagen na deze plaatsbeschrijving, de huurder geen enkele opmerking, of reserve in verband ermede heeft geformuleerd, signalering die verplicht per aangetekend schrijven moet bezorgd worden aan de eigenaar die op zijn beurt de nodige herstellingen zal moeten uitvoeren."
Hebben wij het niet nagelaten om op 04/08 (begin huurcontract 01/08) een aangetekend schrijven op te stellen met de vraag om deze werken zo spoedig mogelijk te laten uitvoeren.
Op 19/08 kwam er dan uiteindelijk een technieker langs om dit na te kijken, maar hij mocht nog niets repareren vermits hiervoor het akkoord van de verhuurder vereist is.
Uiteindelijk zijn we nu 1 maand verder en is er van de herstellingen nog altijd niets in huis gekomen!
Meermaals per week bel of mail ik naar het immokantoor met de vraag wanneer dit nu zal worden opgelost, maar telkens krijg ik het antwoord dat ze de verhuurder niet kunnen bereiken. Vorige week was het hun uiteindelijk dan toch gelukt, en wist de eigenaar te vertellen dat hij al lang zijn goedkeuring had gegeven om de nodige werken uit te voeren. Binnen 24u zou er technieker naar ons bellen.
Dit was vorige week donderdag en tot op heden heb ik nog altijd niets vernomen van de technieker.
Ik heb dan maar eens zelf gebeld naar het herstellingsbedrijf en daar wist men mij te vertellen dat er wel een werkbon was, maar dat ze geen enkele offerte hebben verstuurd voor de herstelling. Kortom ik word maar de hele tijd aan het lijntje gehouden, en zit nu al de hele tijd zonder verwarming.
Het immokantoor heeft mij voorgesteld om op het einde van de maand maar een deel van de huur te storten, maar om eerlijk te zijn vind ik dit geen oplossing van het probleem, want uiteindelijk blijf ik in de koude zitten.
Indien iemand mij zou kunnen zeggen welke stappen ik nu het beste onderneem zou ik dat ten zeerste appreciëren.
Iemand heeft mij gezegd dat ik het immokantoor in gebreke zou moeten stellen wegens verborgen gebreken, maar volgens mij gaat dit leiden tot nog meer ping pong spelletjes.
met vriendelijke groeten
Ik zou graag wat advies willen hebben betreffende de aansprakelijkheid en de eventuele verder te volgen stappen voor het herstellen van de verwarmingsketel.
Het zit namelijk zo dat we bij het ingaan van het huurcontract hebben gemerkt dat de verwarmingsinstallatie niet functioneert zoals het zou moeten. De brander valt uit na 10 minuten waardoor de leidingen niet allemaal warm worden, alsook werken verschillende radiators niet ook al zijn de buizen warm.
Alvorens ik hiermee naar het immokantoor wou stappen, heb ik zelf eens nagekeken indien ik het probleem zelf niet kon verhelpen d.m.v. het bijvullen van de ketel en het purgeren van alle radiators.
Vermits er in onze plaatsbeschrijving het volgende punt staat vermeld:
"Niet geteste uitrustingen zoals stopcontacten, centrale verwarming, kranen,… zullen beschouwd worden als zijnde in normale staat van goed gebruik, indien 14 dagen na deze plaatsbeschrijving, de huurder geen enkele opmerking, of reserve in verband ermede heeft geformuleerd, signalering die verplicht per aangetekend schrijven moet bezorgd worden aan de eigenaar die op zijn beurt de nodige herstellingen zal moeten uitvoeren."
Hebben wij het niet nagelaten om op 04/08 (begin huurcontract 01/08) een aangetekend schrijven op te stellen met de vraag om deze werken zo spoedig mogelijk te laten uitvoeren.
Op 19/08 kwam er dan uiteindelijk een technieker langs om dit na te kijken, maar hij mocht nog niets repareren vermits hiervoor het akkoord van de verhuurder vereist is.
Uiteindelijk zijn we nu 1 maand verder en is er van de herstellingen nog altijd niets in huis gekomen!
Meermaals per week bel of mail ik naar het immokantoor met de vraag wanneer dit nu zal worden opgelost, maar telkens krijg ik het antwoord dat ze de verhuurder niet kunnen bereiken. Vorige week was het hun uiteindelijk dan toch gelukt, en wist de eigenaar te vertellen dat hij al lang zijn goedkeuring had gegeven om de nodige werken uit te voeren. Binnen 24u zou er technieker naar ons bellen.
Dit was vorige week donderdag en tot op heden heb ik nog altijd niets vernomen van de technieker.
Ik heb dan maar eens zelf gebeld naar het herstellingsbedrijf en daar wist men mij te vertellen dat er wel een werkbon was, maar dat ze geen enkele offerte hebben verstuurd voor de herstelling. Kortom ik word maar de hele tijd aan het lijntje gehouden, en zit nu al de hele tijd zonder verwarming.
Het immokantoor heeft mij voorgesteld om op het einde van de maand maar een deel van de huur te storten, maar om eerlijk te zijn vind ik dit geen oplossing van het probleem, want uiteindelijk blijf ik in de koude zitten.
Indien iemand mij zou kunnen zeggen welke stappen ik nu het beste onderneem zou ik dat ten zeerste appreciëren.
Iemand heeft mij gezegd dat ik het immokantoor in gebreke zou moeten stellen wegens verborgen gebreken, maar volgens mij gaat dit leiden tot nog meer ping pong spelletjes.
met vriendelijke groeten