Pagina 1 van 1

betaling onroerende voorheffing handelspand

Geplaatst: 12 sep 2011 12:12
door djeezes
Ik huur sinds 1 augustus een handelspand dmv een handelshuurcontract. In dit contract werd ook opgenomen dat de onroerende voorheffing ten laste van de huurders is (en ook gebruikelijk is blijkbaar), waar ik ook geen probleem mee heb.
De vorige huurder van het pand is met de noorderzon vertrokken, met alle problemen voor de eigenaar die daar mee gepaard gingen (niet betalen huur, overdracht nutsvoorzieningen, ed).
Nu zat er vorige vrijdag een handgeschreven papiertje in de brievenbus waarbij de eigenaar me vraagt om de onroerende voorheffing voor 2011 te betalen voor de resterende 5 maanden van 2011. Niets van officieel document waarop ik dus kan controleren of de gegevens wel kloppen (nu vertrouw ik de eigenaar wel, maar toch).
Mijn vraag nu: is dit de normale gang van zaken, want in principe heeft de vorige huurder in deze redenering toch al het volledige bedrag van de onroerende voorheffing betaald in het begin van 2011? En moet de eigenaar me geen officieel aanslagbiljet bezorgen zodat ik dit ook aan mijn boekhouder kan geven?
De eigenaar vraagt ook om het bedrag op zijn bankrekening te storten. Klopt dat wel? Moet ik dat niet rechtstreeks op de rekening van de desbetreffende dienst storten?
Moet ik die onroerende voorheffing dus uberhaupt nog betalen?
Bedankt al voor de reacties.

Re: betaling onroerende voorheffing handelspand

Geplaatst: 12 sep 2011 12:43
door mava105
Waarschijnlijk heeft hij de OV van zijn vorige huurder niet gekregen. Hij dient u wel minsten een kopie van zijn aanslagbiljet te geven, zodat u het juiste bedrag kan zien, en inbrengen in uw boekhouding. Verhuurder heeft bij het ontvangen van de aanslagbiljet de som al 100 % betaald aan de overheid. Jij moet dus uw aandeel aan hem betalen en niet nogmaals aan die overheid. .