Wat als plaatsbeschrijving niet getekend is?

C&J
Topic Starter

Wat als plaatsbeschrijving niet getekend is?

#1 , 09 sep 2011 15:30

Bij het verlengen van mijn handelshuurcontract 5 jaar geleden is er een plaatsbeschrijving opgemaakt door de onderverhuurder omdat ik in tussentijd bepaalde zaken vernieuwd heb. Nu beweert hij dat ik die nooit getekend heb, ik kan mij niet herinneren waarom ik die niet zou hebben willen tekenen omdat de beschrijving in mijn voordeel spreekt als ik het pand verlaat.
Nu vraag ik mij af wat de gevolgen zijn van een niet getekende plaatsbeschrijving. Die was er niet voorheen, dus dit is de enige beschrijving...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 10 sep 2011 01:42

Er zijn toch 2 exemplaren. Is uw exemplaar niet getekend door de onderhuurder ? Een niet getekende plaatsbeschrijving is waardeloos.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

C&J
Topic Starter

#3 , 10 sep 2011 10:16

Er zijn er 3, de eigenaar en onderverhuurder hebben getekend, ik niet...

Reclame

j.demoor

#4 , 11 sep 2011 09:57

Onderzoek of het exemplaar van eigenaar en/of onderverhuurder al dan niet door u getekend zijn.

Indien u een exemplaar bezit getekend door eigenaar of onderverhuurder dan kan dit als bekentenis(art.1354 Burgerlijk Wetboek) door de ondertekenaar door u gebruikt worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”