Mijn appartement dat ik huur staat nu al 3 maanden te koop. Nu is er een koper, die er zelf zou komen wonen. Ik wil nu zo snel mogelijk verhuizen, wetende dat ik mijn appartement toch zal moeten verlaten.
Ik zou nu een ander appartement kunnen huren.
Mijn vragen
========
Opzeg termijn als ik zelf verhuis?
Ik heb een huurovereenkomst 3-6-9.
Moet ik nu 3 maanden opzeg geven; wetende dat het appartement te koop staat? ik woon hier 6 jaar. Dan is volgens mij de opzeg toch een maand?
Ongeldige indexatie
6 jaar geleden was mijn huur 450 euro
Ik heb NOOIT een schriftelijke bevestiging gekregen van indexatie, altijd telefonisch. Ik heb dat altijd netjes en tijdig betaald zonder morren.
Maar als ik nu ook nog 3 maanden opzeg moet geven, wetende dat mijn appartement verkocht wordt, kan ik dan die indexatie via rechter terugvorderen? Ik betaal nu ondertussen 515 euro per maand
Syndicus
appartementsgebouw bestaat uit 6 aparte appartementen
Vorige jaar is een officiele syndicus aangesteld. De voorgaande jaren was dit iemand die dit officieus deed. Met die persoon verliep alles vlot. De mazout werd geleverd, gedeeld door 6 en aan huurders verrekend. Geen probleem
Sinds oktober vorig jaar is een officiele syndicus aangesteld.
Sinds oktober 2010 betaal ik maandelijks 100 euro bovenop mijn huur voor de algemene delen, verwarming. DIT STAAT NIET IN MIJN CONTRACT
Moest de eigenaar mij dan geen ander contract geven?