#2 , 15 jan 2007 13:38
Niet panikeren: indien dit de eerste keer is, dan is er nog geen enkele reden om aan te nemen dat uw huurder van slechte wil is. Er kunnen ontelbare redenen zijn waarom het geld nog niet gestort is: technische storingen bij de bank, een onnozele vergetelheid, misschien moet ??n van de huurders door omstandigheden (nieuwjaar...) zelf een paar dagen langer wachten op zijn loon...
Ik denk dat u er zeker geen kwaad mee zult doen, met als eerste stap gewoon eens te bellen en het eens te vragen. Dat kan al heel wat uitklaren. Men zal u dat zeker niet kwalijk nemen, als het in het contract staat, dan is het zo. Men zal het waarschijnlijk appreci?ren dat u een informeel telefoontje verkiest boven direct een agressieve aangetekende brief of zo.
Als de betaling uitblijft, dan komen we natuurlijk in een ander verhaal. In dat geval zitten we in het klassieke verhaal: bemiddelen, ingebrekestellen, bemiddelen, dagvaarden, laten veroordelen, bewarend beslag, bemiddelen, uitvoerend beslag.