Opzeggen medehuurderschap + recupereren stuk van borg

Joycecoppens
Topic Starter

Opzeggen medehuurderschap + recupereren stuk van borg

#1 , 31 aug 2011 10:06

Beste,
Ik zit met nogal een hachelijk probleem na het ondertekenen van een huurcontract dat inging op 01/08/2011 samen met mijn toenmalige vriend. Het contract betrekt een periode van 6 maanden waarvan wij slechts 1 maand hebben samengewoond. De relatie is beïndigd op basis van huiselijk geweld, hetgeen ik ben gaan aangeven bij de politie en waarvan ik de verwondingen ben gaan laten vaststellen

Nu had de verhuurder mij mondeling beloofd dat ik het contract kon opzeggen via een aangetekend schrijven, nu puntje bij paaltje komt is hij hier niet meer mee akkoord. Zijn reden hiervoor is dat ik een vaste job heb en mijn ex leeft van een werkloosheidsuitkering (1300€!). Nu moet ik u wel ook melden dat ik terug thuis woon en mijn ex het slot reeds heeft veranderd en ik dus niet meer binnen kan. Mijn adres heeft er ook nooit gestaan. Het is ook niet mijn bedoeling daar nog te wonen helemaal niet!

Hoe raak ik alstublieft weg uit dit huurcontract?

Een tweede vraag handelt over de borg, ik heb 300€ betaald van de 1250€ borg. Kan ik dit op de een of andere manier recupereren? Liefst zonder juridische stappen??

Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat,
Coppens Joyce

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”