Dat is niet mogelijk omdat er aanpassingen gedaan moeten worden en me verhuurder daar geen geld voor heeft. Tweedens is het altijd goed gegaan tot 2007.Waarom hebben jullie geen afzonderlijke meters? Dan kan je dat zelf met de maatschappij regelen. Is dit soms niet mogelijk?
Ja dat ook maar in 2009 heeft hij zelf ook sociaal tarief gekregen en heeft met terug werkende kracht het verschil van een paar jaar terug gekregen dat deel krijgen wij dan ook terug?Natuurlijk moet hij u dat terugbetalen, en ook in de toekomst onmiddellijk verrekenen. Hij zijn toch jullie die sociaal tarief hebben en niet hij.,
Onze verhuurder heeft de hoofd meter van de stroom leverancier en ik heb een meter die is aangesloten op zijn meter. Dus ons verbruik komt ook op zijn meter en op onze eigen.ik stel me nog een andere vraag: hoe kan je 2 sociale tarieven genieten op 1 (één) meter? Dat lijkt me niet duidelijk.
Het is een boerderij met een woning er aan gebouwd jaren terug en die woning heeft toen de ouders van me verhuurder gewoond . Mijn verhuurder runt zijn boerderij nog en heeft naast de boederij een eigen gebouwde huis. De meter van de distributietdienst hangt in de boerderij en op die distributie meter zit de stroom van de boerderij en tevens zijn eigen gebouwde huis en tevens ook ons aparte meter die aan de distributie meter gekoppeld is. Ik heb me verhuurder ook eens gevraagd voor een eigen distributie meter maar dat zou te veel kosten voor hem zijn qua ombouw. Mij maakt het veder niet uit zo dat het zo zit.Uw meter is niet vaan distributiedienst (leverancier)
Dus kan u daar niets vragen ..... u zal het met de verhuurder moeten doen.
Maar hoe komt dat uw woning geen aparte meters heeft ... ?
Dus ondanks wij recht hebben op sociaal tarief is mijn huurder niet verplicht omdat ook te rekenen?.Jullie hebben geen relatie met de leverancier.
Ten overstaan van deze zijn jullie onbekend en dus geen rechthebbenden.
Hier schrik ik dus echt van. Als ik geweten had dat het een groot nadeel is als je een tussen meter hebt.Nu ik weet dat er een tussenmeter is die niet aan de stroomleverancier toebehoort, zeg ik ook dat je geen recht hebt op een sociaal tarief. Dat kan alleen maar de persoon hebben op wiens naam de hoofdmeter staat. Kan je gewoon aan de stroomleverancier nite vragen de tussenmeter te vervangen door een eigen hoofdmeter. Als er een tussenmeter is , zullen de binneninstallaties wel volledig gescheiden zijn.
Informeer eens bij uw stroomleverancier naar deze mogelijkheid. Je zal dan wel een keuring van de binneninstallatie moeten laten doen, maar dat kan alleen maar u uw voordeel en voor uw eigen veiligheid zijn.
Hier schrik ik dus echt van. Als ik geweten had dat het een groot nadeel is als je een tussen meter hebt.Nu ik weet dat er een tussenmeter is die niet aan de stroomleverancier toebehoort, zeg ik ook dat je geen recht hebt op een sociaal tarief. Dat kan alleen maar de persoon hebben op wiens naam de hoofdmeter staat. Kan je gewoon aan de stroomleverancier nite vragen de tussenmeter te vervangen door een eigen hoofdmeter. Als er een tussenmeter is , zullen de binneninstallaties wel volledig gescheiden zijn.
Informeer eens bij uw stroomleverancier naar deze mogelijkheid. Je zal dan wel een keuring van de binneninstallatie moeten laten doen, maar dat kan alleen maar u uw voordeel en voor uw eigen veiligheid zijn.
Maar aan de andere kant dan zou mijn verhuurder toch verdienen op stroom lijkt me dan?.
Een eigen meter laten plaatsen me verhuurder heeft al zelf aangegeven dat hij dat niet wilt doen vanwege de kosten van ombouw. En ik eerlijk gezegd ben dat ook niet van plan er moeten eerst heel wat aanpassingen gedaan worden en dat geld heb ik gewoon niet. Is een oude woning die niet meer van deze tijd is.
Mij lijkt het beste om dan zo snel mogelijk een andere woning te gaan zoeken lijkt me dan?
Maar welke KWH prijs moet mijn verhuurder dan aanrekenen of mag hij zelf de prijs bepalen?
Tevens zou het wel een mooie Business zijn. Jij als verhuurder heeft sociaal tarief je verhuurt een woning je plaatst een tussen meter en als je geluk heb zijn de huurders groot verbruikers. Dan verdien je toch wel een aardig centje denk ik zo.