Hallo,
ik heb een paar vragen ivm de procedure die onze nieuwe verhuurder (een immokantoor) aan het volgen is. Het lijkt mij niet steeds allemaal even correct...
Situatie: we gaan met drie een appartement huren. We gaan allemaal op het contract 3-6-9 vermeld staan. Huurcontract zou ingaan vanaf 1 september. Tot nog toe is er nog steeds niets op papier gezet! We hebben afgesproken dat de nieuwe huurprijs 1050 zijn (ze wilden eerst 1200 vragen terwijl de huurprijs van de vorige huurder 950 was). Mogen zij de huurprijs bij nieuwe huurders zo verhogen trouwens? Er is helemaal niets aan het appartement veranderd. Ik heb gezegd dat we geen 1200 wilden betalen dus nu hebben ze het verlaagd.
Ondertussen heeft zij ons gemaild met de melding dat we de eerste maand huur en de waarborg op een rekening van het immokantoor moeten storten. In de mail staat daarna dat de waarborg op een geblokkeerde rekening Korfina wordt geplaatst en dat zij de documenten hiervoor opmaken. Er staat verder letterlijk: dit bedrag dient op de rekening te staan voor de dag dat de overeenkomst getekend wordt. Wanneer zij deze ontvangen hebben zullen zij de overeenkomst opstellen en een afspraak maken voor ondertekening.
Ik vind dit eigenlijk niet logisch. Ik dacht dat er éérst een huurovereenkomst getekend werd en daarna pas huur en waarborg overgemaakt wordt.
Kan iemand hierover adviseren?
Dank!