Een rare zaak.
Ik had een contract van 3jaar als alleenstaande. Na 2 jaar komt mijn vriendin bij me wonen, zij was een studente en aan haar werd een 1 jarig contract aangeboden ter vervanging van mijn contract (geen nieuwe plaatsbeschrijving werd opgemaakt), maar enkel op haar naam. Na twee jaar, trekt zij weg, doch heeft geen opzeg gedaan. Ik heb ook met haar sindsdien geen contact meer gehad.
Ik heb er nog verder 2 jaar gewoond (dus totale tijd dat ik er zat was dus 6 jaar). Door professionele reden diende ik een snelle verhuis te regelen. Ik controleer voor de veiligheid of mijn contract geregistreerd was en dit bleek niet het geval. Dus heb ik een een opzeg van 3 weken gevraagd. Ik heb wel kosten gemaakt om ervoor te zorgen dat ik een nieuwe huurder zou vinden die het zo snel mogelijk kon overnemen.
Nu krijg ik een boze telefoon van mijn ex-vriendin dat ze een brief heeft ontvangen om 3 maand opzeg te betalen.
Blijkt dat het éénjarig contract geregistreerd was... Echter, ik heb nooit een opzeg gedaan bij het opmaken van het nieuwe contract. Dus dit zou betekenen dat ik er in principe nog steeds woon? Ik heb altijd alle betalingen gedaan.
Ik stel me vragen bij die overlappingen... er is iets wat niet klopt, maar ik heb er te weinig kennis over. Ik denk dat ikzelf wettelijk correct gehandeld heb, maar ik was onder de indruk van dat telefoontje.
Kan er iemand hierbij verduidelijken?