een kerncentrale uit 1960 was toen veilig is nu onveilig en moet gesloten worden
een mercedes uit 1911 was toen veilig mag nu niet de straat op ,wegcode
een huis uit 1940 was toen veilig maar voldoet nu niet meer aan de eisen ,wooncode
ik ben in 1952 geboren alle wetten na 1951 gelden voor mij niet omdat ik toen onder die wetten viel
verder ga je ervan uit dat tot 15 punten alles goed is
1 punt is al minder dan het minimum dus begaat een verhuurder een misdrijf ,zwart wit gesteld
Dat klopt wel allemaal maar is niet realistisch. De technische evolutie loopt steeds voorop op de economische mogelijkheden. Onze "wijze"(????) overheid kan zoveel regels uitvaardigen als ze wil, maar als die economisch niet haalbaar zijn zal het eindigen in een sociale catastrofe. Zo is de perfecte toepassing van de Vlaamse Wooncode onmogelijk zonder veel daklozen op zijn geweten te hebben.
Als men er rekening mee houdt dat onze economie in de komende jaren enorm zal moeten afslanken door de financiële crisis zal dat des te meer gelden. Meer en meer mensen zullen dus tevreden moeten zijn met het comfort van 20 à dertig jaar geleden. "Idealisten" kunnen ook voorstellen om een collectivistische maatschappij in te voeren, dan zitten we helemaal in de str.., euh puree.