Kosten voor huurder of verhuurder?

greet pieters
Topic Starter

Kosten voor huurder of verhuurder?

#1 , 01 aug 2011 19:44

Mijn huisbaas weigert elke herstelling in mijn huurappartement uit te laten voeren of te betalen.
Het appartement dateert van begin jaren '60.
Ik woon er sedert juni 2008.
De verwarmingsketel is al 2x hersteld, waarvan 1x op mijn kosten omdat de verhuurder dit niet meer wou betalen.
Sedert kort zit er vocht in enkele muren rond de badkamer, wat me doet vermoeden dat er een buis in de muur is gesprongen.
Als ik gebreken ga melden aan de verhuurder (= mijn buurman), is zijn antwoord: " Je huurt een goedkoop appartement, dan kan je niet verwachten dat alles in orde is!" en ook zegt hij: "Alle kosten van wat binnen hersteld moet worden, zijn voor de huurder (ik, dus)."
Ik denk niet dat dat klopt.
Is er iemand die weet welke kosten er wettelijk voor de huisbaas zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 aug 2011 20:08

In de link in onderschrift vindt u een tekst "wie doet wat.pdf" terug. Voor een gedetailleerd overzicht mag u me via pb een emailadres zenden.

greet pieters
Topic Starter

#3 , 01 aug 2011 22:04

Bedankt voor de informatie!

Reclame

Vandebos

#4 , 01 aug 2011 22:07

Geen probleem.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 aug 2011 11:46

Zelf al zou je een appartement aan 1 € per maand huren, dan nog moet de eigenaar aan zijn verplichtingen voldoen en alle eigenaarsonderhoud tenlaste nemen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 aug 2011 13:20

Wat betaal je? is dat marktconform met uw buurt?
Los van uw antwoord neem een contact op met de gemeentelijke milieudienst of de milieupolitie.
Zou wel eens goed kunnen dat het appartement niet voldoet aan de Vlaamse wooncode
http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”