verhuis

michelbrecht
Topic Starter

verhuis

#1 , 01 aug 2011 10:56

goededag, ik woon bijna 6jaar in een appartement en ik wil verhuizen, ik kan iets huren maar dat komt binnen 2 maanden vrij, en ik moet nog mijn appartement opzeggen maar normaal is een opzeg termijn 3maand? wat kan ik nu het beste doen? is het wettelijk dat ik geen opzegtermijn moet doen en dat mijn huisbaas dan de waarborg kan houden? mvg michel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 01 aug 2011 12:03

Controleer persoonlijk of je huurovereenkomst geregistreerd is bij je plaatselijk registratiekantoor.

Indien ja: Bent u verplicht 3 maand opzeg te doen (wettelijk)
Indien nee: U kan een opzeg geven zolang u wilt (bv 6 dagen, 3 uur en 5 minuten)

De waarborg dient voor huurschade te betalen. Dus als er huurschade zou zijn en u geeft u huurwaarborg in voor de verkorting van de opzegtermijn (wat mogelijk is in onderling overleg met de verhuurder), dan zou u ook nog die extra kosten erbij moeten opleggen.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#3 , 01 aug 2011 12:13

Indien het contract werd geregistreerd kan het altijd wel eens de moeite lonen om met de huisbaas te gaan babbelen. Vaak kan je onderling afspreken dat je het pand mag verlaten als je een huurder kan vinden die het het pand komt bewonen vanaf het ogenblik dat je het verlaat.

Reclame

Terug naar “Huren”