Hebben wij een mondelinge overeenkomst?

marjanr
Topic Starter

Hebben wij een mondelinge overeenkomst?

#1 , 26 jul 2011 15:45

In januari besliste de vzw waar ik werk om een pand te kopen en werd de huur van het huis waar we dan zaten opgezegd (vanaf 15/07). Ik liet meteen aan de eigenaars weten dat ik geïnteresseerd was om het huis te huren als particulier. Ze vonden dit meteen goed. In april/mei was er een bijeenkomst met de eigenaars (2 bejaarde dames) en hun neef om de afspraken te concretiseren. Zo'n twee weken later kregen we via mail een voorstel van contract met daarin een huurprijs. We (want we wilden met meerdere personen huren) waren hiermee akkoord, maar hadden nog enkele bedenkingen, die we doormailden. Er werd een begindatum vastgelegd, nl 01/08. Ook waren er afspraken over uit te voeren werken. De volgende weken werd er veel getalmd, en bleef het ondertekenen van het contract uit (neef had geen tijd, te druk, ziek...) maar er werd ons wel verzekerd dat we er van uit mochten gaan dat het in orde was. Nu een week voor ingangsdatum vh contract - intussen hebben we al zelf werken gedaan in het huis, er werd van ons ook gevraagd aanwezig te zijn om loodgieter en dakwerker binnen te laten én ben ik in feite verhuisd- is er discussie ivm de huurprijs: ze willen deze toch (de facto)verder optrekken. (ttz er is een ex-onderhuurder van de wei ah huis, die familie is vd eigenaars, en het werd ons al duidelijk dat we dit niet zomaar kunnen opzeggen, maar we zouden wel de huur van de weides integraal moeten doorbetalen aan de eigenaars) 'tis een beetje een ingewikkelde toestand, maar de onduidelijkheid wordt een beetje in de hand gewerkt door de neef. Hij vindt zijn voorstel nu te nemen of te laten, maar wij kunnen niet veel kanten meer op (ik heb 2 kinderen en 2 paarden, daarvooor vind je niet zomaar een alternatief) Kan dit?? Wat zijn onze rechten, wat is de geldigheid van de mondelinge/gemailde overeenkomst?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”