Eenzijdige opzeg van de huur

Jozef Gysbrechts
Topic Starter

Eenzijdige opzeg van de huur

#1 , 14 jul 2011 10:32

Beste, ik heb samen met een vriendin een woning gehuurd. Ik heb de woning moeten verlaten onder druk van haar. Ze zou alles overnemen.
Ik hen huisbaas en alle instanties verwittigd en heb intussen een ander domicilie. Mijn vriendin weigert nu echter de huur te betalen. Ik heb de huisbaas een aangetekend brief gestuurd met mijn eenzijdige opzeg. De huisbaas weigert echter. Wat kan ik verder doen ? Moet ik de huur betalen, of de helft ? Welke stappen kan ik verder ondernemen ? Vredegerecht zijn we al tweemaal verschenen zonder gevolg.

dank u

Met vriendelijke groeten

Jos

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 jul 2011 10:36

Opzeg van een van de partijen in een huurovereenkomst kan enkel met toestemming van alle betrokken partijen. (cfr. contractrecht)

U zal middels het vredegerecht een verbreking van het huurcontract dienen te bekomen. De twee verschijningen tot op heden voor het vredegerecht waren in verzoening?

Reclame

Terug naar “Huren”