huur weide niet betaald

meesje
Topic Starter

huur weide niet betaald

#1 , 17 jun 2011 00:25

Ik verhuur een weide op jaarbasis aan paardenliefhebbers. Ze hebben de weide in gebruik genomen maar tot op heden hebben ze nog steeds de eerste jaarhuur niet betaald. Bij telefonisch contact zeggen ze steeds dat de huur de dag voordien is overgeschreven. Maar er verschijnt wel niets op mijn rekening (nummer waar ze zogezegd hebben op overgeschreven is het juiste-dat heb ik hen ook al gevraagd).

Welke stappen kan ik nu best ondernemen want deze mensen zijn duidelijk onbetrouwbaar.
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 jun 2011 00:47

Aangetekend in gebreke stellen en hen verzoeken binnen de 7 kalenderdagen na kennisname de huur van de weide inclusief de kostprijs van het AS op op rekening te storten. In het schrijven haalt u de verscheidene eerdere telefonische herinneringen en deelt u hen vriendelijk mee dat bij gebrek aan betaling binnen de gestelde periode dit schrijven geldt als definitieve ingebrekestelling en u verplicht zal zijn op hun kosten bij het lokale vredegerecht de overeenkomst in hun nadeel wegens niet naleving van de contractuele voorwaarden te bekomen met alle schadevergoedingen die hieraan gekoppeld zijn inclusief de dagvaardingskosten, rechtsplegingsvergoeding en betekeniskosten door de deurwaarder.

Zullen wel wakker schieten.

Reclame

Terug naar “Huren”