Ik had een vraag omtrent de vestiging van twee vennootschappen in het appartement dat ik huur.
Het huis is in eigendom van 1 van de vennootschappen, ik huur met een contract van 9 jaar (geregistreerd). Het huis is opgedeeld in een appartement en een studio.
Ik heb geen vertrouwen meer in de eigenaar. In februari is er door de bouwinspectie een overtreding vastgesteld ivm het aantal woonunits. Wij wonen met 4 in een gezinswoning. Ik ben hoodhuurder en verhuur aan 3 andere personen met schriftelijke toestemming van de eigenaar. Nu wilt hij dat de andere personen hun domicilie verzetten en wij dus zijn fout rechtzetten. En omwille van een kleine huurachterstand (die al weg gewerkt is) heeft hij nu een zaak bij de vrederechter geopend met de eis tot uithuisdrijving en nog een goede 5000 euro (zogenaamde schade, wederverhuringskosten, gerechtskosten).
Naar aanleiding hiervan stel ik me vragen bij het feit dat er twee vennootschappen zijn gevestigd op mijn adres. In de gemeenschappelijke gang hangt er een brievenbus waar wij zijn post en de post voor de vennootschappen in moeten deponeren.
Is dit allemaal wettelijk? Wat als de vennootschap in problemen komt, kan er dan een deurwaarder onze spullen mee nemen?
Alvast bedankt voor het antwoord.