opzeg huur

11011965
Topic Starter

opzeg huur

#1 , 26 mei 2011 15:57

Huurder heeft opzeg gedaan , die ingaat op 1/05 tot 31/07/2011. Contrakt is geregistreerd.
Huurder heeft ons mondelings laten weten dat hij vertrekt eind mei naar z'n nieuwe woning en de 2 volgende maanden een vriend de woning zal laten bewonen.
Mag dit? Heeft dit gevolgen?Zal hij er zijn domicilie plaatsen?Wat als hij dan niet wil vertrekken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 26 mei 2011 16:06

Als u schriftelijk niet akkoord gaat, mag dit niet. (onderverhuring).

http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

p51
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

artemis

#3 , 26 mei 2011 16:36

Voor onderverhuring (met domicilie) is inderdaad toestemming nodig, maar wat is onderverhuring?

Als ik als huurder 3 maanden op reis ga en ik laat er iemand logeren, als house-sitter bv, dan kan een verhuurder dat niet verbieden. Verschil is natuurlijk wel dat mijn domicilie daar ondertussen blijft.

Ik veronderstel dat uw huurder de huur blijft betalen tot en met juli en dat de waarborg pas dan vrijgegeven zal worden (mits uittredende PB)? Dan blijft hij alleen aansprakelijk. Is de huidige huurder een correct en redelijk persoon?
Ik zou nooit schriftelijke toestemming geven, tolereren misschien wel.
Dergelijke dingen kunnen ook gebeuren zonder dat u het weet.

Reclame

11011965
Topic Starter

#4 , 26 mei 2011 17:13

Wil hem wel laten 2 maanden wonen.
Ben ik dan safe?

Terug naar “Huren”