naar vredegerecht

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

naar vredegerecht

#1 , 24 mei 2011 19:47

beste

ik heb nu inmiddels een ex huurder, die weigert om de schade kosten te betalen.

nu het was een 3-6-9 jaar contract.
niet geregistreerd.
wel een in- en uittredend expertiseverslag laten opmaken
geen aangetekende brief voor opzeg ontvangen. en zijn contract verliep op papier tot 28/02/2009
maar regelt met de nieuwe huurders om op 15/2/2009 te wisselen. ook uittredend expertiseverslag gemaakt op 16/2. het inttredend verslag voor de volgend huurders op 2/3/2011

geeft dus ook zelf de sleutels aan huurders 15/2/2011.( 1paar geeft hij aan nieuwe huurders die hij zelf had laten bij maken zonder mijn medeweten)

nu 17/2 kom ik zelf naar het app en ontdek dat de oude huurder ook al de sleutels al overhandigt zonder mijn medeweten aan de nieuwelingen.

Waar het om draait. we ontdekken nog bijkomende schade aan de brander. kan ik die ook aan hem te laste leggen? het verslag is immers opgemaakt. heb wel direct zowel hem als expertisebureau verwittigd...

dit alles gaat naar het vredegerecht want ook de bijkomde kosten, alles via offertes berekend had ik van de huurwaarborg gertrokken. hij eist facturen + alle gerechtskosten zouden mij toekomen.

heeft iemand hier raad mee of tips?
alvast bedankt voor de reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 24 mei 2011 20:52

hmm een paar dingen:

- de waarborg dient om de waardederving van het pand te dekken; dit is de geschatte waarde die het pand verliest door de schade, niet de kostprijs om het pand terug in zijn oorspronkelijke staat te herstellen.

- Is er een addendum van de bijkomende schade bij de uittredende plaatsbeschrijving gevoegd? Werd deze initieel aanvaard door beide partijen?

- op facturen heeft ie sowieso geen recht.

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 25 mei 2011 08:32

van een aantal zaken wel, maar van andere niet daar zou een offerte ok voor zijn. die betwist hij omdat de bedragen te hoog liggen.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 25 mei 2011 10:29

Dan zal de vrederechter als de werken nog niet zijn uitgevoerd vermoedelijk een onafhankelijk schatter aanstellen.

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

#5 , 25 mei 2011 10:33

en als ze al zijn uitgevoerd? Heb wel foto's getrokken.

nu het probleem van die brander, kan ik dat hem ten laste leggen of niet?

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 25 mei 2011 10:45

Als u middels het verslag van de reparateur installateur kan aantonen dat het toestel stuk is door schade/verwaarlozing.

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

#7 , 25 mei 2011 10:59

we hebben het zelf gemaakt met een loodgieter inmiddels op pensioen. enkel de nieuwe huurders kunnen aantonen dat het stuk was bij hun komst. heb het expertisebureau wel op de hoogte gebracht en de ex huurder ook maar dat is dan niet genoeg?

Terug naar “Huren”