Probleem met internet
Geplaatst: 24 mei 2011 11:45
Beste,
Ik huur een studentenstudio in Gent. De verhuurder is een immo-maatschappij. Mijn studio is een duplex-studio dat zich op het vierde en vijfde verdiep bevindt, net onder het dak.
Helemaal beneden, op het gelijkvloers, staat een router, die de bewoners moet voorzien van draadloos internet. Het internet wordt geprovide door I4S, dit is een firma (internet4students) die zich bezighoudt met internetvoorzieningen in studentenhuizen.
Het probleem is echter dat het wifi-signaal van de router niet sterk genoeg is, waardoor ik op mijn studio amper bereik heb. Wanneer ik helemaal in het hoekje van de studio ga staan met mijn laptop, heb ik nog nèt bereik. Gelukkig zit een vriend van mij in het gebouw naast het mijne en kan ik op zijn internet surfen.
Dit kan uiteraard echter niet de bedoeling zijn. Daarom besloot ik mijn huurovereenkomst te raadplegen om te kijken wat hieromtrent bepaald is.
Volgende clausule is in de overeenkomst opgenomen:
Mijn vraag is dus, kunnen zij zomaar een dergelijke clausule in mijn huurovereenkomst laten opnemen en is er iets wat ik kan doen om hen tot actie aan te zetten zonder het risico te lopen een factuur van €65 te krijgen?
Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.
Ik huur een studentenstudio in Gent. De verhuurder is een immo-maatschappij. Mijn studio is een duplex-studio dat zich op het vierde en vijfde verdiep bevindt, net onder het dak.
Helemaal beneden, op het gelijkvloers, staat een router, die de bewoners moet voorzien van draadloos internet. Het internet wordt geprovide door I4S, dit is een firma (internet4students) die zich bezighoudt met internetvoorzieningen in studentenhuizen.
Het probleem is echter dat het wifi-signaal van de router niet sterk genoeg is, waardoor ik op mijn studio amper bereik heb. Wanneer ik helemaal in het hoekje van de studio ga staan met mijn laptop, heb ik nog nèt bereik. Gelukkig zit een vriend van mij in het gebouw naast het mijne en kan ik op zijn internet surfen.
Dit kan uiteraard echter niet de bedoeling zijn. Daarom besloot ik mijn huurovereenkomst te raadplegen om te kijken wat hieromtrent bepaald is.
Volgende clausule is in de overeenkomst opgenomen:
Nu wil ik mij wel richten tot die helpdesk, maar ik heb slechts een eenvoudige macbook. De airport-kaart die daarin zit (de module die verantwoordelijk is voor het ontvangen van het wifi-signaal) is verre van uitzonderlijk krachtig. Dus als de mensen van I4S dan langskomen met een veel krachtiger toestel dan dat van mij, waarmee het signaal wel wordt ontvangen, zal ik een factuur krijgen van €65 EN zal ik nog steeds geen internet hebben, hoewel ik hier maandelijks voor betaal...12. Het internet in dit gebouw wordt verzorgd door I4S bvba. Alle vragen en/of problemen dienen gericht te worden aan de I4S helpdesk. Indien I4S, na een klacht van een student tot de vaststelling komt dat de fout ligt aan de PC van de student, zal er door I4S een factuur worden opgemaakt ten laste van de student van minimum €65.
Gelieve met internetproblemen zich UITSLUITEND te richten naar I4S
Mijn vraag is dus, kunnen zij zomaar een dergelijke clausule in mijn huurovereenkomst laten opnemen en is er iets wat ik kan doen om hen tot actie aan te zetten zonder het risico te lopen een factuur van €65 te krijgen?
Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.