huurder zet gasmeter en electriciteit niet op zijn naam

willy2
Topic Starter

huurder zet gasmeter en electriciteit niet op zijn naam

#1 , 29 mar 2011 20:50

huurder zet gasmeter en electriciteit niet op zijn naam terwijl het in het contract staat dat hij het moet over nemen intussen heb de meter standen op gegeven en een contract gemaakt bij nuon en het huis te koop gezet nu is het huis al 1 jaar verkocht en ik krijg een brief van een gerechtsdeurwaarder dat ik 1400 euro moet betalen .heb de huurder ook laten uit het huis zetten want hij heeft ook huur achtterstand .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 mar 2011 21:02

werden deze feiten vermeld in het vonnis dat tot de uitzetting heeft geleid?

Turaki

#3 , 29 mar 2011 22:13

Bij het verhuren, heeft u de meterstanden opgenomen en uw contract opgezegd? Als er geen gebruiker is, komt de netbeheerder de meters normaal afsluiten, wat dus niet gebeurt is.
Zelf opzeggen, anders bent u de klant (voor de leverancier) tot uw huurder een contract heeft.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mar 2011 15:46

Heb jij zelf niet de leveranciers verwittigd dat je er niet meer woonde, en de meters dus op iemand anders moesten staan?
Voor dergelijke zaken NOOIT op de huurder rekenen, altijd ZELF de meterstanden en persoonsgegevens doorgeven.
Ik vrees dat je er nu voor zal moeten opdraaien omdat de meters al die tijd op uw naam zijn blijven staat.

gvm

#5 , 30 mar 2011 23:28

Als er geen gebruiker is, komt de netbeheerder de meters normaal afsluiten
misschien, als ze ooit eens tijd hebben, en als er dan toevallig ook nog personeel in de buurt is.
hier in 't gebouw heeft er eentje het gepresteerd om gedurende 4 jaar energie te verbruiken zonder contract met een leverancier, en dan pas zijn ze komen afsluiten. de netbeheerder richt zich altijd eerst tot de laatst gekende gebruiker, ofwel is dat de vorige huurder, ofwel de verhuurder.
deze morgen kreeg ik nog telefoon van een medewerker van de netbeheerder die aan een van m'n gebouwen stond, om de toestand te regulariseren. het probleem is dat het een hoekgebouw is, met een ingang op de hoek zelf (gelijkvloers handelspand) en eentje in de zijstraat (toegang tot bovenliggende appartementen). de nieuwe huurder had als verbruiksadres z'n officieel adres opgegeven, en de netbeheerder vond dat niet terug omdat het aansluitingsadres officieel op de hoek is, andere straat dus. 'k had al een paar brieven gekregen dat er geen nieuwe verbruiker gekend was (ditmaal wel erg kort op de bal, mijn contract werd eind januari stopgezet) en dat ze zouden overgaan tot afsluiting van de meters. de medewerker die ter plaatse was, heeft alles rechtgezet en m'n huurder heeft ook het nodige gedaan omdat zijn leverancier het opgegeven adres niet terugvond.
het lijkt me dus ook dat de topicopener zelf nalatig is geweest en niet het nodige heeft gedaan voor stopzetting van zijn contract. ik zeg altijd bij ondertekening van een huurcontract dat ik mijn energiecontract stopzet en dat ze zelf het nodige moeten doen naar hun leverancier toe. op die manier vermijd ik persoonlijke problemen met de netbeheerder.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

willy2
Topic Starter

#6 , 31 mar 2011 10:33

natuurlijk heb ik het doorgegeven aan Eandis. Zij zijden mij dat je best de meterstanden opneemt en dan een contract maakt bij een leverancier.

[tekst lichtjes aangepast door nutteloze verwijten te verwijderen:Vandebos]

willy2
Topic Starter

#7 , 31 mar 2011 10:40

hallo mensen het gaat wel om een opbrengsteigendom waar altijd huurders hebben gewoond .huurder tekent contract wil de meter op die moment niet overnemen .
in het contrakt staat dat hij dat moet doen ik bel naar eandis zij zeggen je moet er niets van aaantrekken dat is tussen eandis en de huurder .

Turaki

#8 , 31 mar 2011 11:27

Tussen de laatste huurder en diegene daarvoor heeft u geen contract gehad met een energieleverancier? Voor uw contract (tot aan de verkoop) heeft u de meterstanden opgegeven die er waren op de dag van het uitzetten van die laatste huurder? In dat geval moet u dat niet betalen, en verwijst u hen door naar de laatste huurder (met contract en vonnis om periode wonen te bewijzen), en de huurders daarvoor (die mogelijks hun contract niet correct hebben opgezegd).

Een mooie tijdlijn betreffende huurders en energiecontracten zou al veel helpen.

Terug naar “Huren”